زاکانی: بررسی برجام نیازمند واکاوی فعالیت‌های گذشته است/حضور تیم هسته‌ای در جلسه آتی کمیسیون برجام

رئیس کمیسیون بررسی برجام درمجلس معتقد است،بررسی برجام نیازمندواکاوی فعالیت‌های گذشته است.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسات برجام اختلاف نظری بین اعضا وجود دارد و یا خیر گفت: اساسا جلسات بررسی برجام نه برای رفع اختلافات و نه برای ایجاد هماهنگی است و تنها برای واکاوی جدی برجام و پرداختن به ابعاد مختلف موضوع هسته‌ای است.

وی افزود: وقوف نسبت به بررسی برجام در مجلس نیازمند واکاوی فعالیت‌های گذشته است که کمیسیون برجام در این راستا از تیم مذاکره کننده سابق در هفته جاری دعوت بعمل آورد.

رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس در ادامه متذکر شد: بدون شک حضور تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای در جلسات برجام می‌تواند پایه بالاتری از اطلاعات و آگاهی را در اختیار اعضای برجام قرار دهد تا از این طریق این کمیسیون گزارش دقیقتری را به صحن علنی مجلس ارائه کند. 

نماینده مردم تهران در ادامه تأکید کرد: این هفته شروع کارمان را با دعوت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای آغاز کردیم و همچنین قرار است ابتدای هفته آینده هم تیم مذاکره کننده هسته‌ای، میهمان کمیسیون برجام باشد.

زاکانی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی برجام در مجلس تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ابتدای هفته آینده علاوه بر جلسات صحن کمیسیون برجام، جلسات فعال کمیته‌های بررسی برجام را برگزار کنیم. 

رئیس کمیسیون برجام در مجلس در پایان با بیان اینکه موضوعات در کمیسیون برجام به طور شفاف میان اعضا و کارشناسان و میهمانان مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در جلسات برجام مسئولین ذیربط اعم از آقایان عراقچی و تخت روانچی و همچنین تیم سابق هسته‌ای و سایر کارشناسان همگی دیدگاه‌های خود را شفاف بیان می‌کنند تا از این طریق دقت بهتری در بررسی برجام در مجلس صورت پذیرد. 
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، برجام ، کمیسیون ، زاکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
ارایه راهکارراهگشااست
آخرین اخبار