شناسایی اطلاعات افراد با ساماندهی نظام آدرس دهی

معاون وزیر ارتباطات گفت:نیازمند نظام آدرس‌دهی واحد هستیم تا بر این اساس دستگاه‌ها و سازمان های مختلف در کشور بتوانند برای ارائه خدمات خود مخاطبانشان را شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در همایش جی نف که امروز (چهارشنبه) به منظور ساماندهی نظام آدرس دهی ها در کشور انجام شد  با بیان اینکه از منظر مهندسی اطلاعات قطعا باید به یک مکان متصل باشند اظهار کرد: برای هر نوع خدمت و عملیاتی در سطح حاکمیت و کشور نیازمند نظام آدرس‌دهی واحد هستیم تا بر این اساس دستگاه‌ها و سازمان های مختلف در کشور بتوانند برای ارائه خدمات خود مخاطبان خود را شناسایی کنند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور دارای زبان مشترک آدرس دهی هستیم،‌ افزود: هرگونه تغییر در آدرس مکانی شهروندان باید با اطلاعات نظام مدیریتی کشور صورت گیرد که بر این اساس همان پروژه جی نف است.

جهانگرد تصریح کرد: با توسعه سیستم‌های اطلاعاتی به سمتی می‌رویم که در یک مقطع زمانی تنها باید الگو گیر باشیم. بر این اساس در حوزه جی نف باید به همین منوال عمل کرده، چرا که تا زمانی که انسان روی کره زمین است، آدرس و پست معنا دارد و نظام آدرس دهی باید مدیریت شود.

معاون وزیر ارتباطات به پروژه چهارچوب تعاملات الکترونیکی دولت به نام E-GIS اشاره کرد و گفت: بر اساس این چهارچوب دهی، قرار است تمامی اقلام الکترونیکی کشور در یک واحد استاندارد هماهنگ شود تا زمانی که چند سیستم اطلاعاتی در کشور داشتیم،‌تداخلی بیان اطلاعات آن‌ها بوجود نیاید.

جهانگرد افزود: در چند سال گذشته با صبر توانستیم لایه پستی و اطلاعات آدرس دهی را کامل کنیم و می‌توان گفت آدرس و هویت و استراتژی بخش‌های مختلف کشور تگ شده است.

وی در پایان به اجرای طرح کد گذاری جغرافیایی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاکید برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، همچنان جای کد جغرافیایی خالی است و امیدواریم در برنامه‌های آتی مطرح شود تا خلا این طرح رفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار