مهری در همایش نظام یکسان سازی آدرس‌های پستی:

سرشماری سال 95 به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

مدیر عامل شرکت پست گفت: سرشماری نفوس و مسکن که قرار است سال 95 توسط سازمان آمار اجرا شود، شرکت پست با جمع آوری اطلاعات اماکن، آمادگی اجرای این طرح را دارد.

سرشماری سال 95 به صورت الکرونیکی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان حسین مهری مدیر عامل شرکت پست در همایش نظام یکسان سازی آدرس‌های پستی که امروز (چهارشنبه) در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به پروژه یکسان سازی آدرس‌ها، اظهار کرد: این طرح از منظر عملیات دارای دو بعد آدرس و اطلاعات جغرافیایی است و بر این اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس دهی، بهنگام می‌کند تا تمامی سازمان‌ها سیستم یکپارچه برای مکان یابی شهروندان داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از اماکن و معابر هم نام در کشور وجود دارد که باید شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌ها نیز برای رفع این چالش کمک کنند.

مهری در ادامه بیان کرد: در حوزه اطلاعات جغرافیایی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌ایم تا بتوانیم طول و عرض جغرافیایی به اماکن بدهیم.

مدیر عامل شرکت پست در خصوص سامانه "جی نف" گفت: در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح آغاز شده و 45 میلیون رکورد در اختیار داریم و به هنگام سازی اماکن برای ثبت نهایی در اجرای طرح جی نف از اواسط سال گذشته آغاز شد و بر اساس آن 60 درصد اماکن شهری و 65 درصد اماکن روستایی بروز شد و امیدواریم تا پایان سال جاری تمامی آدرس‌های اماکن شهری و روستایی بهنگام شود که بعد از آن به سراغ معابر بی نام و همنام و سپس به دنبال طول و عرض جغرافیایی می‌رویم.

مهری در پایان با اشاره به اجرای سرشماری سال 95 تصریح کرد:  سرشماری نفوس و مسکن که قرار است سال 95 توسط سازمان آمار اجرا شود، شرکت پست با جمع آوری اطلاعات اماکن، آمادگی اجرای این طرح را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار