ترامپ: حتی یک نوزاد هم می‌توانست به توافق بهتری با ایران برسد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه انتقادهای خود از توافق هسته‌ای، گفت این توافق واشینگتن را به دفاع از ایران ملزم می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت توافق هسته ای ایران، واشنگتن را به دفاع از ایران ملزم می کند. 
دونالد ترامپ در مصاحبه تلفنی با مجری این شبکه گفت:  "ما می خواهیم آمریکا دوباره به کشوری با عظمت تبدیل شود. این مردم واقعاً می خواهند دوباره آمریکا، کشوری با عظمت شود. آنها از رخدادهای کنونی از جمله توافق "هولناک" با ایران بیزارند؛ حتی یک نوزاد می توانست در مذاکرات به توافق بهتری برسد."

ترامپ  در ادامه  مدعی شد: من به ایده توافق (هسته‌ای) علاقه‌مندم، اما آنها (مقامات واشینگتن) باید تحریم ها را برای چند ماه دیگر به دو برابر افزایش می دادند، آنگاه ایرانی ها به پای میز مذاکره می آمدند و برای توافق خوب التماس می‌کردند."

وی افزود: در توافق کنونی، زندانیان ما آزاد نمی شوند، مهلت بیست و چهار روزه پیش از بازرسی ها (از اماکن اعلام نشده) وجود دارد. نکته دیگر در توافق با ایران وجود دارد که گمان کنم مردم از آن بی اطلاع هستند یا برایشان قابل درک نیست و هیچ کسی هم قادر نیست آن را توضیح دهد؛ آن هم اینکه اگر کسی به ایران حمله کند، ما (آمریکا) باید از این کشور دفاع کنیم. سؤال من این است که آیا این شامل اسرائیل (حمله اسرائیل به ایران) نیز می شود؟ بسیاری از مردم نیز می گویند بله، اسرائیل از این قاعده مستثنی نشده است.

وی  در ادامه گفت:" بنابراین بر اساس توافق، اگر اسرائیل به ایران حمله کند، آنچه از توافق برداشت می شود این است که ما باید در کنار ایران علیه اسرائیل بجنگیم. شما به عنوان مجری شبکه بگویید در توافق چه چیزی قید شده است؟ اگر همین طور است که من می گویم، توافق دیگر قابل امضاء نیست. چگونه می توان چنین چیزی را امضاء کرد؟"


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۲۲:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اینها همه حرف های زرگریه
خودشون میدونن چه پیروزی به دست آوردن
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۷:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خودش شبیه یه نوزاده به جان خودم
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
حتی یک کودک هم ظالم رامیشناسد
آخرین اخبار