حبوبات و تاثیراش بر روی سلامت

مصرف منظم حبوبات و قرار دادن این نوع مواد در رژیم غذایی روزانه، احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عماد معصومی متخصص تغذیه گفت: بیمارهای قلبی و عروقی شایعترین عامل ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر در جهان هستند و سالانه هزینه های هنگفتی صرف این بیماری ها می شود. 
 
وی با اشاره به عوامل گسترش بیماری های قلبی و عروقی، تصریح کرد: الگوهای غذایی نادرست به ویژه مصرف بالای چربی و در مقابل مصرف کم میوه ها و سبزی ها، استعمال دخانیات به ویژه سیگار، ورزش نکردن ، چاقی و اضافه وزن، افزایش کلسترول خون، استرس و سایر فشارهای روحی و روانی در بروز بیمارهای قلبی و عروقی نقش جدی دارند. 
 
معصومی اظهار داشت: اگر طریقه مصرف مواد غذایی گوناگون اصلاح شود به عنوان مثال مصرف برخی از مواد کاهش و در مقابل مصرف برخی دیگر از مواد افزایش یابد، خطر بیماری قلبی بسیار کم می‌شود. 
 
وی تأکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات مصرف منظم حبوبات گنجاندن این نوع مواد در رژیم غذایی روزانه، احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را حدود ۱۵تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. 
 
معصومی افزود: افرادی که به طور منظم و متعادل حبوبات مصرف می کنند، خطر عارضه‌هایی نظیر سکته قلبی در آنها کاهش می‌یابد که دلیل آن تأثیر ترکیبات موجود در حبوبات در عملکرد بهتر سیستم قلبی وعروقی است. 
 
وی با اشاره به اینکه ترکیبات موجود در حبوبات می تواند در کاهش وزن، تنظیم فشار خون، قند خون و حتی چربی خون و کاهش چاقی و اضافه وزن مفید باشد، یادآور شد:ویتامین ها و املاح معدنی نیز بر روی سیستم قلبی و عروقی تأثیر مفید دارند و می توانند به کنترل شدن عوامل خطرای بیماری ها کمک کنند. 
 
معصومی خاطر نشان کرد: در کنار رعایت الگوهای غذایی ، نباید ورزش و پیاده روی روزانه استعمال دخانیات به ویژه سیگار را فراموش کرد، چرا که با رعایت اینگونه موارد خطر بیماری‌های قلبی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید و می توان گفت: خطر این بیماری ها به احتمال زیاد تا پس از دوران میانسالی برطرف می‌شود.
منبع: شفاف
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.