«داعش» در فرهنگسرای خاوران

نمایشگاه آثار برگزیده کاریکاتور «داعش» در خاوران برگزار شد.

محمد حبیبی مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دومین سابقه بین‌المللی کاریکاتور با موضوع داعش سال گذشته به صورت بین‌المللی برگزار شد. که از این 1702 اثر رسیده از 43 کشور 280 اثر برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این سابقه 10 خرداد امسال برگزار شد افزود: بحث داعش این روزها یک بحث عالمگیر است و همه جای دنیا صحبت از جنایت‌های آنهاست. اذهان عمومی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌هی بین‌المللی در هر جای این کره خاکی به اعمال وحشیانه داعش آگاهند و از این رو پرداختن به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بیان این جنایت‌ها از زبان هنر مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت و اکنون بخشی از این آثار در فرهنگسرای خاوران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هم‌چنین پیش از این، آثار برگزیده در فرهنگسرای بهمن، ارسباران و آفتاب موزه هنرهای معاصر فلسطین و مجتمع فرهنگی اسوه به نمایش در‌آمده و شهرهایی مثل قم و اصفهان خواهان برگزاری نمایشگاهی با ارایه این آثار هستند.

دبیر اجرایی این برنامه در پایان اظهار داشت: زبان کاریکاتور زبان نرم و راحتی است و مخاطب به سرعت با آن ارتباط می‌گیرد از این رو تصمیم گرفتیم این مفاهیم سخت و دردناک را از زبان کاریکاتور بیان کرده و عمق فاجعه را از این طریق بار دیگر نشان دهیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار برگزیده کاریکاتور‌های «داعش» تا 23 شهریور در فرهنگسرای خاوران  میزبان علاقه‌مندان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاشق وطن
۰۹:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
لطفا واسه خوزستان هم در نظر گرفته شه چون هم مردم ولایت مدار زیادی داره و هم در مرز مبارزه با افکار شوم قرار داره، برای روشنتر نمایان شدن چهره ی این موجودات پست و حامیان پست تر از خودشون ما از این نمایشگاهها بیشتر استقبال میکنیم وبیشتر احتیاج داریم.