در آستانه فرا رسیدن روز ملی صنعت چاپ؛

تبلیغات کاغذی کاهش پیدا کرده است

تبلیغات کاغذی که همواره به عنوان یکی از فعالیت‌های چاپخانه‌ای مطرح بوده، کاهش پیدا کرده است.

صفا امیری، مدیر مسئول انتشارات براق در خصوص اهمیت کاغذی برای مؤسسات کشور و حال و اوضاع این روزهای بروشورها به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انتشار بروشور و تبلیغات کاغذی به عنوان یکی از نیازهای انکار‌ناپذیر مؤسسات حائز اهمیت است.

وی افزود: با مرور مباحث مرتبط با صنعت چاپ و مباحث پیرامون آن شاید بتوان به کاهش فعالیت‌های تبلیغاتی کاغذی اشاره کرد.

مدیر مسئول انتشارات براق به وابستگی تبلیغات به اقتصاد اشاره کرده و اظهار داشت: هم‌اکنون تبلیغات کاغذی کاهش پیدا کرده و این امر از تبعات رکود اقتصادی به حساب می‌آید.

امیری ادامه داد: تبلیغات کاغذی همواره به عنوان بخشی از فعالیت‌های چاپخانه‌ها مطرح بوده و کاهش آن به رکود کاری این واحد‌های فعال صنفی می‌انجامد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مالی حاضر چاپ و نشر کشورمان پرداخته و گفت: صنعت چاپی که به صورت مستقیم به تکنولوژی روز دنیا و به شکل غیر‌مستقیم به شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه وابسته است در زمان نبود کاغذ شاهد افت کاری چاپخانه‌ها می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات براق با اشاره به اینکه نبود کاغذ تبدیل به بحرانی برای صنعت چاپ شده، افزود: ما در شرایط کنونی نمی‌توانیم روی سرمایه‌گذاری افرادی که قصد وارد کردن تکنولوژی روز را دارند حساب باز کنیم.

امیری اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به 50 درصد درخواست‌های انتشارات براق که در حوزه کتاب کودک و نوجوان فعالیت کرده کاهش یافته و این در صورتی است که بنابر اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 300 ناشر فعال در این حوزه وجود دارند و 20 ناشر نیز بازار را به صورت مناسب تغذیه می‌کنند و با توجه به پیشینه موجود به احتمال زیاد ما هم جزو این ناشران هستیم.

امیری صادرات کتاب‌هایی ایرانی به خارج از کشور را بخشی از فعالیت‌های حال حاضر انتشارات براق دانست و ادامه داد: ما کتاب‌ها را به صورت فیدیبو صادر می‌کنیم و البته در سال‌های گذشته مهم‌ترین مشتری ما عراق بوده است.

وی قوت اپراتورهای ایرانی و ضعف اپراتورهای عراقی را دلیل صدور کتاب‌های ایرانی به این کشور همسایه دانست و تصریح کرد: روند صدور کتاب‌های ایرانی به کشور عراق به دلیل توجه لبنانی‌ها به ضعف اپراتورهای این کشور و اقدام آنها نسبت به اجاره کارخانه‌های عراقی و استفاده از اپراتورهای قوی لبنانی روز به روز کاهش یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار