اصفهان؛

معلولان حرکتی با چشم‌های خود تایپ می‌کنند

افرادی که توان گفتاری و حرکتی خود را بر اثر سکته مغزی، با حرکت چشم خود می‌توانند تایپ کردن در رایانه را تجربه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهدی کشمیری با اعلام این خبر گفت: هدبند ساخته شده توسط این شرکت به معلولان این امکان را میدهد که بدون استفاده از دست و تنها با حرکت چشم خود بتواند با رایانه ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب منظور خود را با تایپ کردن بیان نمایند.

همچنین مدیرعامل شرکت ذهن‌افزار رایان در خصوص این سیستم توضیح داد: اساس طراحی و عملکرد این سیستم که در قالب یک هدبند طراحی شده، بر مبنای پردازش سیگنال‌های الکتریکی چشم است بدین صورت که وقتی فرد در مقابل رایانه یا لپ‌تاپ خود قرار گرفته و هدبند بر روی سرش گذاشته می‌شود، سیستم شروع به پردازش سیگنال‌های الکتریکی ناشی از حرکت چشم می‌کند.

وی اضافه کرد: هدبند طراحی شده، سیگنال‌های الکتریکی چشم را ثبت می‌کند و با تشخیص حرکت‌های چشم از طریق پردازش سیگنال و تبدیل آن‌ها به فرمان‌های رایانه‌ای، با انتخاب حروف از روی صفحه مانیتور، کلمات مورد نظر فرد تایپ می‌شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه این دستگاه جزو دستگاه‌های ثبت سیگنال‌های حیاتی است، اظهار کرد: سیگنال‌های ثبت شده توسط هدبند بدون نیاز به ارتباط کابلی و به صورت بی‌سیم از طریق بلوتوث به رایانه منتقل می‌شود و رایانه با پردازش سیگنال‌های دریافت شده اقدام به تایپ می‌کند

انتها ی پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.