رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی:

بنیاد فرهنگی اصناف ضرورت بخش اقتصادی است

رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: تاسیس بنیاد فرهنگی اصناف برای ایجاد تغییر و تحول و رسیدن به رشد مطلوب در اقتصاد ضروری است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شهباز حسن پور گفت: برای ایجاد تغییر و تحول و رسیدن به رشد مطلوب در اقتصاد باید ریشه های فرهنگی جامعه را تقویت کرد و اصناف کشور با بیش از سه میلیون واحد صنفی و همچنین بیشترین ارتباط مردمی، نقش بسزایی در اشاعه و فرهنگ سازی دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۸۰ خوشه اقتصادی وجود دارد که ۷۰ درصد آن در اختیار اصناف است، گفت: در حال حاضر ۶۳۰هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط بیش از ۵/۲ میلیون واحد خدماتی و توزیعی در اختیار اصناف است که این واحدهای صنفی می‌توانند در همه عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنند.

حسن پور افزود: ترویج الگوهای عملی در فرهنگ سازی جامعه نیازمند هم اندیشی، همدلی و وفاق تمام دستگاه‌های حاکمیتی کشور با یکدیگر است و این نکته پر اهمیت به خوبی مورد توجه اتاق اصناف ایران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به مجد و بزرگی اصناف برسیم باید تاریخ ۲۰۰ ساله آن را بررسی کنیم، اظهار کرد: در کمتر عرصه‌ای می‌توان پیدا کرد که نام و اثر اصناف نباشد، و اصناف علاوه بر مسائل اقتصادی پیشگام اندیشه و فرهنگ جامعه نبوده باشند.

حسن پور با اشاره به برنامه های نوسازی شبکه تولید و توزیع اتاق اصناف ایران افزود: مهمترین دغدغه‌های بخش تولید در حال حاضر نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات و ارائه تسهیلات مناسب به واحدهای تولیدی صنوف است که برای تحقق این مهم نیازمند حمایت مسئولان و سیستم بانکی هستیم.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور جزو خانواده اصناف هستند، و می‌توان گفت اصناف امروز یک بخش نیستند بلکه یک طبقه اجتماعی بشمار می روند و این طبقه به درستی می بایست از لحاظ فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران در شرایط فعلی بیش از هر زمان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، افزود: نباید اقدامات و فعالیت های شایسته اتاق اصناف را نادیده گرفت چون اصناف در کشور بیش از ۷ میلیون شغل بی‌منت ایجاد کرده‌اند در شرایطی که دولت برای ایجاد هر شغل ۱۶۰ میلیون تومان باید هزینه کند .

حسن پور در پایان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید با اختصاص بودجه مناسب به بنیاد فرهنگی اصناف کمک کند تا فرهنگ و اخلاق نیکوی کسب وکار در جامعه سنتی کشور ترویج شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار