هفته فرهنگی تهران در مسکو آغاز شد

هفته فرهنگی تهران در مسکو با شعار «سیمای فرهنگی دو پایتخت» با حضور مسئولان ارشد وزارت ارشاد و شهرداری تهران آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با حضور ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، هفته فرهنگی تهران در مسکو با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس دومای روسیه و جمعی از مدیران شهری پایتخت در بوستان «ودن خواه» مسکو آغاز شد.

ایران میهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو است و در غرفه تهران، نمایشگاه عکس تهران با توضیحاتی به زبان روسی برگزار می‌شود و در نگارخانه این نمایشگاه نیز نمایشگاه کاریکاتور تهران، برگزیده بهترین کاریکاتورهای چاپ شده در کتاب‌های ایرانی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اولین روز هفته فرهنگی تهران در مسکو گروه راگا به سرپرستی حسین ربیعی روی صحنه آمده و به اجرای نمایش به زبان انگلیسی می‌پردازند. گروه موسیقی وزیری با حضور کیوان ساکت و محمد معتمدی نیز به اجرای موسیقی سنتی خواهند پرداخت و در ادامه نقالی شاهنامه و نقالی تهران با اجرای بهاره جهاندوست اجرا می‌شود. 
 
در حاشیه این برنامه‌ها کتاب «تهران دیدنی» که توسط نشر شهر منتشر شده است به سه زبان روسی، فارسی و انگلیسی رونمایی خواهد شد و عکس‌های سه بعدی تهران نیز با ترجمه‌های روسی و انگلیسی به همراه عینک مخصوص برای مخاطبان غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

هفته فرهنگی تهران در مسکو، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۱۵ شهریور همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار