ظریف در دیدار با رئیس جمهور الجزایر:

نقش الجزایر به عنوان یک دولت دارای مواضع اصولی در منطقه را مفید ارزیابی می‌کنیم

وزیرامور خارجه کشورمان نقش الجزایر به عنوان یک دولت مهم و دارای مواضع اصولی در منطقه ازجمله درخصوص بحران‌های منطقه را بسیار مفید و سازنده ارزیابی می‌کنیم.

نقش الجزایر به عنوان یک دولت دارای مواضع اصولی در منطقه را مفید ارزیابی می‌کنیم
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان وزیرامور خارجه کشورمان در آخرین بخش از سفر منطقه ای خود در الجزیره با "عبدالعزیز بوتفلیقه"  رییس جمهور الجزایر دیدار و گفت و کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به مشترکات اقتصادی فرهنگی و سیاسی دو کشور، گفت ما نقش الجزایر به عنوان یک دولت مهم و دارای مواضع اصولی و جدی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا  ازجمله درخصوص بحران های منطقه نظیر سوریه و یمن را بسیار مفید و سازنده ارزیابی می کنیم.

وی ادامه داد ما در ایران سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و الجزایر هم سیاست های مشابهی را پیگیری من نماید.

وزیر امور خارجه گفت امیدواریم کمیسیون عالی مشترک اینده دو کشور بتواند زمینه های توسعه همکاری های فیمابین به خصوص در زمینه نفت، گاز، امور بانکی، گردشگری و غیره را فراهم کند.

در این دیدار، رییس جمهور الحزایر با ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه کشورمان به الجزیره، بر توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به تهدید مشترک تروریسم و افراطی گرایی، بر ضرورت هماهنگی و وحدت بیشتر کشورهای منطقه برای مقابله با این خطر و کمک به حل بحرانهای جاری تاکید کرد .

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه امین غفوری
۰۸:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
به نام خدا
با عرض سلام و خداقوت خدمت آقای دکتر ظریف
با آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون برای جنابعالی
آخرین اخبار