نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

تاثیر ورزش در جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی امروزه خیلی پر رنگ شده است.

به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین دوره همایش نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امروز 11 شهریور ماه برگزار شد. 

این همایش که با حضور سرهنگ غنی‌لو، رئیس اداره اسناد معاونت اجتماعی ناجا، حمیدرضا گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، عابدی، مشاور وزیر در امور بانوان برگزار شد در خصوص تاثیرات مثبت و مهم ورزش در کاهش آسیب‌ها و لطمه‌های اجتماعی بحث‌های مهمی را از زیر زبان مسئولان بیرون کشید. 

تفاوت را احساس کنید!

حمیدرضا گرشاسبی در خصوص تاثیر ورزش گفت: امروزه به ورزش اهمیت داده می‌شود اما نه اهمیت سالم و صحیح، بلکه همه برای ساخت عضله، مشهوریت و تفریح به این سمت رو آورند. 

وی ادامه داد: برای مثال، جوانی 28 ساله برای تشکیل عضله از آمپول‌های سرطانی استفاده کرده است که با گذشت 3 ماه انتظار برای لذت بردن از هیکل خودش امروز سمت راست بدنش فلج و در بیمارستان بستری شد. 

من می خواهم بگویم که یک مکان 40 متری هم باشگاه است و مجموعه‌های ورزشی انقلاب نیز باشگاه است مراقب انتخاب مکان برای رشد و موفقیت خودمان در رشته‌های مختلف ورزشی باشیم. 

ورزش راهی برای دوری از آسیب ها

مصطفی راستیمه در خصوص تاثیر ورزش در کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی اظهار داشت: به طور حتم کسانی که به ورزش و انجام آن در هر شرایط اهمیت می‌دهند عوامل کاهش آسیب‌ها را افزایش داده و در لذت آن سهیم هستند. 

وی افزود: در این همایش چون مسئولان و مدیران ورزشی حضور داشتند از 100 درصد 60 درصد آسیبها و عوامل آن شناسایی شد که امیدواریم باهمکاری ارگان‌ها بتوانیم جلوی این آسیب‌ها که نوعی ویروس هستند و تمام افراد جامعه را در هر شرایط سنی و زندگی دربر می‌گیرند، از بین ببریم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.