انتقاد یک آکادمی تندروی هندی از فیلم «محمد رسول الله»

یک آکادمی مذهبی سنی در هندوستان از فیلم «محمد رسول الله» انتقاد کرد و خواستار ممنوعیت آن و برخورد با آهنگساز فیلم که هندی است، شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندین اکسپرس، مرکز سنی «آکادمی امام احمد رضا» در هند با نامیدن این فیلم به عنوان توهینی به دین اسلام، خواستار تحریم آن شد. رییس این آکادمی با نوشتن نامه‌ای به رجنا سینگ از مقامات داخلی خواستار انجام عمل قانونی در برابر ای آر رحمان سازنده موسیقی فیلم هم شد.
 
در نامه‌ این مرکز که با لحنی تند نوشته شده این فیلم آسیب رساننده به احساسات مسلمانان هندی نامیده شده و اعلام شده این کار با تجسم پیامبر صورت گرفته است. بر مبنای نظر این سازمان، نمایش تصویر حضرت محمد (ص) مغایر با قوانین اسلام است.
 
سعید نوری دبیر کل آکادمی رضا که این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی تماشا کرده گفته است: در حالی که فیلم تصویری از حضرت رسول نشان نمی‌دهد، اما انتخاب بازیگر به جای پیامبر به هیچ شکل مجاز نیست. در این فیلم هیچ گاه شخصیت ایشان به طور کامل نشان داده نمی‌شود، اما نشان دادن محو و سایه از ایشان نیز غلط است.
 
ای.آر رحمان موسیقیدان هندی، سازنده آهنگ فیلم «زاغه نشین میلیونر» و برنده جایزه اسکار است.
 
پیش از این علمای تندرو از مصر نیز خواستار تحریم این فیلم شده بودند. 

منبع: مهر

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
کجای اسلام راستین نشان دادن چهره پیامبر را همچون داعشیها حرام دانسته است؟؟؟ این نظری شخصی و بدون پایه و اساس دینی است بی شک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
این ها هم میخواهند با اره گوز کردن بگن ما هم هستیم .
کاشک مجیدی ته فیلم اسم چهارتا از بزرگان سنی مصر و عربستان و ... را میاورد و بابت همکاری در راهنمای های مذهبی و مطابقت فیلم با کتب اهل سنت و ... ازشان تشکر میکرد باور کنید چنان از فیلم تعریف میکردن که بیا و ببین . طرف فیلم را ندیده ازش ایراد میگیره
راستی اگر این طور که اینان میگن نباید تصویر یا سایه یا تجسمی از پیامبر ارائه داد پس چطور میتوان راجب ایشان توضیح داد بلاخره حضرت رسول سیمای داشتن ، جسمی داشتن ، روح که نبودن
تو این زمینه هم علمای ما و هم علمای سنی زیاده روی میکنن
چهره ای از رسول به صورت نورانی نشان دادن هیچ مشکلی ندارد و ضمناً 99 درصد مردم دنیا میدانن که از زمان رسول الله ص 1400 سال گذشته و بقولی فیلم دیگه .این علما این کارها و حرفها را میزنن که مردم را از اسلام بیزار میکنن .
ضمناً این فیلم تا 12 سالگی رسول الله ص است پس موضوع خاصی را بیان نمی کند اگر بعد از مبعوث شدن و دوران پیامبری را میساختن ، لابد آلان جتگ جهانی راه انداخته بودن از طرفی این آقایان چرا به فیلم محمد رسول الله مصطفی عقاد ایراد نگرفتن که از کلی آدم با دینهای غیر از اسلام و در نقشهای افراد بزرگی مثل حمزه ایفای نقش کردن و تو این فیلم هم دوربین در نقش رسول الله و مولا علی بود . کاشک حوضه ها و مراکز اسلامی چه تو ایران یا هر کجای دنیا به جای بالا بردن کیفیت ، کمیت را بالا میبردن و از فیلترینگ بالای برای جذب افراد استفاده میکردن . خلاصه اینکه هر چیزی که زیاد بشه کیفیتش میاد پایین قدیم ها روحانی کم بود ولی آنهای که بودن واقعاً قابل ستایش و قابل این بودن که مردم از ایشان در امورات زندگی تبعیت کنن ولی الانه این یه چی میگه اون یه چی دیگه مردم را گیج کرده اند و نتیجش این شده که اگثر مردم برایشان تره هم خورد نمیکنن و آثارش هم تو کشور نمایان شده از هر ده تا زن 8 تاش بد حجابند و بی حیا و از هر ده مرد 9 تا بی تفاوت و به نوعی بی غیرت .
آخرین اخبار