خجسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ساخت‌وساز غیر قانونی روی 4 گسل تهران

رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت‌وساز غیر قانونی روی 4 گسل تهران موضوع جدی است که نیاز به نظارت بیشتر شهرداری‌ها دارد.

امیر خجسته رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تهران دارای 4 گسل است و بر روی این گسل‌ها متاسفانه ساختمان و برج ساخته شده است، در حالیکه شهرداری‌ها باید بر این ساخت‌وسازها نظارت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های ما 70 تا 75 درصد وابسته به ساخت‌وساز هستند و این یک علامت سوال بزرگ است، که نیاز به یک تصمیم جدی درباره این موضوع توسط دولت داریم.

خجسته تاکید کرد: تهران دارای گسل‌های زلزله خیزی است که به‌طور حتم در نظر گرفتن راهکارها برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آن می‌تواند تا حد زیادی چاره‌ساز باشد.

رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود آنکه سال‌ها به‌طور جدی نسبت به ساخت‌وساز در ارتفاعات تذکرات جدی داده می‌شود اما باز هم شاهد ساخت ساختمان در ارتفاعات بالای 1800 متر هستیم که مجوز آن نیز اغلب از راه های مختلف صادر می شود.

خجسته با اشاره به اینکه چندین بار جلساتی با نماینده شهر برگزار کردیم، افزود: در این جلسات خطرناک بودن ساخت‌وساز در ارتفاعات را گوشزد کردیم تا جایی که شورای شهر نیز بازدیدی از محل این ساخت‌وسازها داشته و تذکراتی را اعلام کرده اما به آن بی‌توجهی شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیروی افقی زلزله در زمان وقوع حادثه بیان کرد: این نیروی افقی باعث می‌شود ساختمان‌های بلند نیز به شدت مورد آسیب قرار گرفته و خسارت‌های ناشی از حادثه را چند برابر کند.

وی در پایان گفت: مجلس با هر ساخت‌وسازی که آسایش و آرامش مردم را برهم‌زند به شدت مخالف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار