اصفهان؛

امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش کاشان و محیط زیست

تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش کاشان و محیط زیست امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، خدمتی مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مشارکت و همکاری مستمر جهت برنامه ها و اجرای طرح های مندرج در برنامه جامع طرح ملی محیط یار، اشاعه فرهنگ زیست محیطی و شیوه های زندگی سازگار با محیط زیست در بین دانش آموزان ، اجرای دوره های آموزشی در راستای حفاظت محیط زیست جهت مربیان و معلمان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

رییس اداره محیط زیست کاشان گفت: در اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده است و بر این اساس، آشنایی دانش آموزان مدارس با مسایل زیست محیطی به عنوان شهروندان آینده، یک ضرورت است.

" محمود قهرمانی" افزود: در سال تحصیلی 93، با اجرای طرح ملی محیط یار در 90 مدرسه این شهرستان و آموزش 200 نفر از فرهنگیان به عنوان مربی، پنج هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش های زیست محیطی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: برگزاری 20نمایشگاه عکس و آثار دستی دانش آموزان با استفاده از مواد بازیافتی، برپایی شش جشنواره و همایش با موضوع حفاظت از محیط زیست، آب و هوا از دیگر برنامه مشترک اداره محیط زیست و آموزش و پرورش کاشان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده که ششمین سال اجرای طرح محیط یار خواهد بود، با افزایش 130 واحد آموزشی، 10 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان کاشان با موضوعات زیست محیطی آشنا خواهند شد.

به گفته وی،حمایت از طرحها و ابتکارات دانش آموزان، بازدید علمی وآموزشی ازمناطق تحت مدیریت سازمان جهت شناخت حیات وحش ایران و رستنیها، معرفی دو مدرسه مدرسه سبز، از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه است.

قهرمانی افزود: زیست حمایت و پشتیبانی علمی و کارشناسی از مدارس دارای انرژی خورشیدی توسط اداره حفاظت محیط زیست و استفاده فرهنگیان و دانش آموزان از کتابخانه تخصصی اداره حفاظت محیط از دیگر موارد ذکر شده در این قرارداد همکاری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.