مشهد؛

چالش های شوراها را باید با پژوهش از بین برد

رییس شورای عالی استانها گفت: باید با توسل به پژوهش چالشهای شوراهای شهر، روستا و استان را از بین برد و فاصله موجود بین جایگاه فعلی شوراها با جایگاه واقعی آنها را حذف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامرضا بصیری پور امروز در نخستین اجلاس روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در مشهد با بیان اینکه خانواده بزرگ شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور شامل 117 هزار عضو در 38 هزار واحد شورایی است، اظهار کرد:علی رغم این زنجیره جمعیتی، شوراها در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده اند و با چالش های عدیده ای روبرو هستند.

وی با اشاره به نشست های ویژه با استان های مختلف برای شناسایی مشکلات موجود در شوراها و مدیریت شهری افزود: طبق جمع بندی صورت گرفته آموزش و پژوهش از مهمترین چالش های موجود است که در تلاشیم با توسعه تحقیقات کاربردی در شورای عالی استانها گره های موجود در مدیریت شهری را باز کنیم.

رییس شورای عالی استانها بالا رفتن قدرت چانه زنی ایران در عرصه بین الملل و انرژی هسته ای مرهون پژوهشها و پیشرفتهای علمی در این زمینه عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز دانایی از شاخص های اصلی تعالی هر جامعه است؛ زیرا تولید علم و پژوهش منجر به افزایش قدرت کشورها در عرصه بین المللی می شود.

بصیری پور خاطرنشان کرد: افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی نیز مرهون پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف بویژه انرژی هسته ای است.

وی اظهار داشت : پژوهش ضامن توسعه پایدار در هر کشور و عامل ایجادکننده پویایی است لذا عنصر تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک اصل در تمامی امور مورد توجه قرار گیرد.

نخستین اجلاس یک روزه روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با هدف بررسی چالش های موجود فراروی شوراها به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.