سنندج؛

از نفرات برتر کنکور سراسری در مریوان تجلیل شد

از نفرات برتر کنکور سراسری سال 94 شهرستان مریوان طی مراسمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان و خانواده های دانش آموزان برگزیده در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد مریوان برگزار شد، دانش آموزان برتر که رتبه های زیر یک هزار را کسب کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند. 

نماینده شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تبریک این موفقیت به دانش آموزان گفت: این دانش آموزان با کسب رتبه های قابل توجه در کنکور سراسری افتخار بزرگی کسب و جایگاه علمی شهرستان را برجسته کردند. 

امید کریمیان گفت: استعدادهای نخبه و دانش آموزان برتر در کنکور سراسری 94 سفیران فرهنگ و ادب مریوان در مراکز عالی کشور هستند.

وی افزود: مریوان در طول چندین سال گذشته در استان و حتی کشور از نظر کسب نفرات برتر کنکور رشد چشمگیر و قابل قبولی داشته است.

کریمیان با اشاره به استعدادهای علمی و هنری فراوان در استان کردستان و مریوان افزود: خوشبختانه با وجود استعدادهای بسیار زیاد علمی، دانش آموزان مریوانی با وجود امکانات حداقلی موفق به کسب پیشرفت های علمی و آموزشی فراوانی در مقاطع علمی شده اند.

وی گفت: حضور نفرات برتر استعدادهای علمی و درسی این شهرستان در پایتخت و دانشگاه های برتر، فرصت مناسبی برای معرفی آداب و رسوم مردمان این شهرستان است.

کریمیان در ادامه افزود: حفظ اصالت و پوشش لباس اصیل کردی در دانشگاه های برتر کشور خود معرف فرهنگ و سنن مردمان استان و مریوان است.

رییس آموزش و پرورش مریوان نیز در ادامه کسب این موفقیت ها در میادین علمی را مـرهون توکل بر ذات حق تعالی، تلاش های بی وقفه، تدین و محیط امن خانوادگی، زحمات والدین و معلمان دلسوز دانست. 

فواد حسینی گفت: تعداد رتبه های برتر کسب شده توسط دانش آموزان در سال های اخیر در خور شان و جایگاه این شهرستان بوده و امید است در سال های آینده شاهد کسب رتبه های بسیار عالی در کنکور توسط دانش آموزان مریوانی باشیم. 

حسینی افزود: آموزش و پرورش اساس رشد و تعالی در جامعه به شمار می آید و توجه به آن عامل پیشرفت کشور در تمام حوزه هاست.

در کنکور سراسری سال 94 دو هزار و 621 داوطلب شامل هزار و 347 داوطلب مرد و هزار و 274 داوطلب زن در شهرستان مریوان شرکت کرده بودند.

پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 94 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، بیش از 50 دانش آموز مریوانی رتبه زیر هزار را کسب کردند.

در پایان این آیین از نفرات برتر تجلیل شد.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

انتهای پیام /ح

برچسب ها: آیین ، کسب ، رسوم ، مجلس ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.