نیش حشرات را جدی بگیرید

برطرف کردن احساس خارش، بستگی به میزان گزش نوع حشره دارد.

محمد نامی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از موارد ساده برای درمان گزش حشرات مفید هستند که ما از آن‌ها غافلیم.

وی در این خصوص گفت: به عنوان مثال می‌توان به پوست موز اشاره کرد، زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین K  است که باعث انعقاد خون در آن ناحیه می‌شود و با داشتن انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، به ترمیم پوست کمک شایانی می‌کند.

وی پیرامون این نکته که درمان‌های موقتی چیست؟ توضیح داد: کمپرس آب گرم یا دوش گرفتن باعث خروج بزاق پشه از پوست خواهد شد که در کاهش درد موثر می‌باشد.

وی درباره اینکه بعد از گزش حشرات چکار کنیم، توضیح داد: ضدعفونی در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها کاملا موثر است چون حشرات ناقل بیماری هستند و ممکن است اتفاقات ناگواری به بار بیاورند.

وی در ادامه گفت:‌ بهداشت عمومی از عوامل مهم در سلامت مردم است و بهداشت فردی و عمومی مکمل یکدیگرند و رعایت یا عدم رعایت بهداشت هر فرد بسیار تاثیرگذار است.

وی در پایان گفت: از ساده‌ترین راه‌های مقابله با حشرات موذی که امروزه به معضل جدی برای جامعه بشری تبدیل شده است، بهسازی محیط است که باید با پوشاندن آب انبارها و مخازن آب و توری زدن در و پنجره‌ها می‌توان محیط را بهسازی نمود که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، از آلودگی محیط زیستی که خودمان در آن زندگی می‌کنیم، جلوگیری می‌کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار