مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل:

جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی نقطه قوت آستان قدس رضوی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی یکی از نقاط قوت آستان قدس رضوی است که هر ساله آن را برگزار می کند .

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ولایتی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی افزود: این سنت حسنه بسیار خوبی است که هر ساله آستان قدس رضوی درباره با زندگی امام رضا (ع) کارهای پژوهشی محققان را معرفی می کند.

وی گفت: برگزاری چنین همایشها و مراسمات وسیله ای است برای تشویق افراد صاحب نظر و فرهیخته که در این حوزه تحقیق کرده اند، بتوانند کار خودشان را عرضه کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه این کار موجب شده همه ساله کتاب های بسیار ارزشمندی تولید شود افزود: این کار بسیار ارزشمند فرهنگی است که استان قدس رضوی از سال ها پیش برای ترویج معارف اهل بیت (ع) و به خصوص عالم ال محمد (ص) اغاز کرده است .

دکتر ولایتی بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: هیچ وقت به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و نداریم و آمریکا دشمن ایران بوده و هست و خواهد بود و این دشمنی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: اقدامات آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای برای رسیدن به اهداف و منافع خود بوده ‌ و تجربه نشان داده که همیشه در مقابل ایران شکست خوردند و این امر نشان می دهد تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران موفق بوده است.

دبیرهمایش اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی هم دراین مراسم گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت، با همت سازمان کتابخانه‏‌ها، موزه‏‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد.

محمد هادی زاهدی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا(ع)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها از جمله اهداف برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی است.

درپایان این مراسم از کتاب دایرة المعارف رضوی به عنوان کتاب سال رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کتاب ، سال ، رضوی ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.