بازیگر مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر (ع):

تفاوت بازی در گریم‌های سنگین نیست

هر حوزه‌ای نیازمند مهارت و خلاقیت است تا به سوی کلیشه و یک نواختی نرود.

محمود پاک‌نیت بازیگر سینما، تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظر من بازیگر کسی است که بتواند شخصیت‌های مختلفی را به نحو احسنت بازی کند و اگر در نقشی هم ثابت است باید آن را متفاوت‌تر از دیگر کارها به تصویر دربیاورد، در غیر اینصورت می‌توان گفت، نقش همان نقش است و فقط جملات هر انسانی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: هر انسانی تک بعدی نیست و هر شخصیتی در یک بعد زندگی نمی‌کند اگر یک پلیس، در کلانتری مامور قانون است،‌ همان فرد در خانه و یا در جمع دوستان در لباسی متفاوت‌تر دیده می‌شود. بازیگر هم باید پتانسیل‌های بازی خود را افزایش دهد و با تفکرات و نگاه متفاوت به فیزیک، رفتار و نوع ارائه آن نقش بنگرند.

پاک نیت، بازیگر فیلم یوسف‌پیامبر (ع) بیان کرد: متاسفانه ما در کارهایمان شاهد موضوعی تکراری هستیم و همیشه نقش‌ها را در بعد منفی و مثبت می‌دانیم در حالی که هر کدامشان با توجه به تمایز در نقش‌ها، دید و قلم نویسنده رنگ و بعد متفاوتی به خود می‌گیرند.

وی افزود: بعضی از دوستان برای بازیگران نقش متفاوتی را می‌نویسند و اصلا توجهی به نگاه، فیزیک و نوع اجرای بازیگر ندارند، در جایی کاراکتر به شخصیت بازیگر نمی‌نشیند و در جایی دیگر نقش همان نقش‌های پیشین است و فقط جمله‌بندی دیالوگ‌ها تغییر کرده است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی‌ »پس از باران» با توجه به پررنگ بودن نقش منفی و مثبت و جذابیت این کاراکتر برای مردم بیان کرد: ژانر منفی بعدی است که تمام مخاطب را درگیر خود می‌کند، البته منظور بر این نیست که ژانر مثبت، نگاهی پررنگ ندارد، بلکه رسانه سینما و تلویزیون ما توانسته کارکتر  منفی را در قالب‌های مختلف اجتماعی با رنگ خاکستری به نمایش دربیاورند.

پاک‌نیت ادامه داد: هیچ انسانی سیاه مطلق نیست و هر انسان خاکستری ذره‌های روشنی را در درون خود دارد و همچنین تماشاگر ما هم بسیار خوش‌فکر هستند و آن هم به دلیل زیاد دیدن فیلم و تجربه‌های مختلف مردم است، بینندگان ما تمام فیلم‌ها خوبی که در دنیا و در ایران ساخته می‌شود را تماشا می‌کنند و هیچ جای دنیا به اندازه ایران تماشاگر تلویزیون و  سینما ندارد.

وی افزود: بازیگر، بازیگر است برای هر نقشی که ایفا می‌کند باید تمایز و کنتراسی را برای نقش قائل باشد، تا از کلیشه دربیاد همه کارها نیازمند خلاقیت مخصوص به خودش است برای حضور یک بازیگر باید تمام اعتقادات و هنری که دارد را به تصویر بکشد.

پاک‌نیت در خصوص ایفای نقش‌های مختلف خود اظهار داشت: تمام تلاشم را کرده‌ام نقشی که متفاوت را بازی کنم و در فیلم «پشت‌های کوه‌های بلند» هم شاهد این روند هستیم در مجموعه «پشت کوه‌های بلند» که گویی ادامه سریال تاریخی «روزی روزگاری» بود نقش شاهی به دوران رسیده را بازی می‌کردم که با همان لحن راهزنی و گاهی به همان اخلاق در یک خانواده شاهانه و اشرافی زندگی می‌کند که تفکراتی شاهانه درباری بر نوع رفتاری و زندگی‌اش تاثیر گذاشته است.

وی در پایان بیان کرد: اعتقاد من بر این است که بازی یک بازیگر فقط خاص کلیشه نیست بلکه طراحی صحنه و لباس گریم و خط فکری کارگردانی هم در کلیشه شدن یک بازیگر موثر است هر حوزه‌ فرهنگی، هنری،‌ علمی و یه ... مستلزم خلاقیت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.