اصفهان؛

قرض‌الحسنه یکی از محورهای بانک‌داری اسلامی است

قرض‌الحسنه یکی از محورهای بانک‌داری اسلامی است و بر همین اساس و روند بانک قرض‌الحسنه تاسیس شد.

قرض‌الحسنه یکی از محورهای بانک‌داری اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور در نشست خبری به مناسبت هفته بانک‌داری اسلامی در جمع خبرنگاران اصفهان گفت: قرض‌الحسنه یکی از محورهای بانک‌داری اسلامی است و بر همین اساس و روند بانک قرض‌الحسنه تاسیس شد.

محمد حسین حسین زاده ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان بانک تخصصی در زمینه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور است.

وی افزود: قرض‌الحسنه یک موضوع شرعی و اعتقادی است و تمامی سپرده‌های بانک رسالت قرض‌الحسنه هستند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت افزود: رعایت مسائل شرعی در بانک‌داری اسلامی اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم در مجموعه بانک رسالت به شیوه‌ای رفتار کنیم که فتوای تمامی علمای شیعه و سنی را مد نظر داشته و خدمات ما به گونه‌ای باشد که با هیچ فتوایی مغایر نباشد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت به سپرده‌گذاران و سهام‌داران خود هیچ سودی پرداخت نمی‌کند گفت: بانک رسالت تنها کارمزدی را دریافت می‌کند که خودکفا باشد و هزینه‌های جاری بانک از خدماتی بانکی نظیر هزینه فروش دسته چک و دریافت کارمزد 2 درصدی تأمین می‌کنیم.

وی افزود:بانک رسالت یک بانک ارزان و خرد است در نتیجه این بانک برای عامه مردم خدمات ارائه می‌کند و سقف وام پرداختی به مشتریان در این بانک 20 میلیون تومان می‌باشد.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه رسالت در مرداد ماه سال 91 تاسیس شد و در حال حاضر با 280 شعبه در سراسر در حال خدمت رسانی است.

حسین زاده گفت: در حال حاضر تعداد مشتریان ما بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر در سطح کشور است که تا به امروز بیش از یک میلیون وام قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد پرداخت کرده‌ایم که متوسط پرداخت وام در کشور بیش از هشت میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این بانک سوق نقدینگی به سمت کسب و کار خانگی و خرد است و راهکاری تحت عنوان سامانه اعتبار سنجی تهیه و تنظیم شد که می‌تواند جایگزین وثیقه‌های ملکی شود.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور ادامه داد: سامانه الکترونیکی این بانک به روز است و در تراکنش‌های موفق در بین بانک‌های کشور رتبه یکم تا چهارم را کسب کرده‌ایم.

حسین زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 شعبه در سطح استان اصفهان فعال هستند اضافه کرد: چهار شعبه این بانک در شهرستان‌های نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر و کاشان و مابقی در شهر اصفهان مشغول به خدمت رسانی است.

وی گفت: رویکرد این بانک به گونه‌ای است که حضور فیزیکی مشتری در شعبه به حداقل برسد و در دنیای امروز ازدیاد شعب برای بانک یک امتیاز منفی تلقی می‌شود.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت کشور افزود : بانک رسالت 35 صندوق قرض‌الحسنه را با حمایت‌های بانک مرکزی در سطح کشور ساماندهی کرده است.

حسین زاده گفت: بانک رسالت یک بانک اجتماعی است و منابع دولتی در سیستم بانکداری بانک رسالت نقشی ندارد و ما در چهار چوب یک سیستم نظامند مورد تایید بانک مرکزی مشغول فعالیت هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد : سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌توانند با امضای تفاهم نامه و معرفی یک نفر نماینده از طرف ان سازمان از مراجعه حضوری کارمندان جلوگیری کنند و به این ترتیب از خدمات این بانک از طریق همان نماینده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.