کرج؛

بستر رشد و توسعه همه جانبه استان البرز فراهم شده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: با تدوین سند آمایش سرزمین بستر های توسعه در استان نوپای البرز فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرج، ذبیح اله قائمی در جمع مدیران با هدف بررسی آخرین وضعیت تدوین سند آمایش سرزمین البرز افزود: شناخت سرزمین و حداکثر استفاده از آن، متخصص کردن برخی از مناطق در بعضی از فعالیت ها، تنظیم استراتژی بلند مدت توسعه ملی، توزیع بهتر جمعیت برای منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی از جمله ضرورت های تدوین این سند مهم بشمارمی رود.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی آمایش سرزمین البرز یکی از پروژه های مهم و محوری بوده که از اواخر سال 90 در این استان آغاز شده و محصول نهایی این مطالعه برنامه ریزی توسعه ای استان نوپای البرز است.

قائمی خاطر نشان کرد: البرز با پنج هزارو 500کیلومترمربع وسعت و جمعیت بالای دومیلیون و500 هزار نفر به لحاظ گردشگری دارای اهمیت بالایی است.

راههای مواصلات،منطقه ویژه، نیروی مراکز تحقیقاتی متعدد، بزرگترین تولید کننده داروی فاکتور هفت وام اس در خاورمیانه از جمله ویژگی های منحصر به فردی بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استاان البرز دراین استان مورد توجه قرار داد.

وی گفت: اکنون تمامی بخش های لازم در تدوین سند آمایش سرزمین مورد مطالعه قرار گرفته و در بحث آینده نگری برای استان البرز هستیم و با کمک اساتید دانشگاه استان نوپای البرز را به سمت توسعه پیش می بریم.

قائمی تاکید کرد: این سند نقش موثری در تصمیمات و برنامه ریزی ها خواهد داشت و این امر مستلزم آن است که مشارکت همه دستگاههای اجرایی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: البرز ، کرج ، رشد ، قائمی ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.