والیبالیست‌های سرزمین فراعنه در نبرد با بزرگان جهان

تیم ملی والیبال مصر در حالی پا به نبرد جهانی خواهد گذاشت که با کسب عنوان قهرمانی در قاره آفریقا توانسته راهی این مسابقات شده و جام جهانی را برای هفتمین بار تجربه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از هشتم سپتامبر به میزبانی کشور ژاپن آغاز خواهد شد. تیم ملی والیبال مصر یکی از 12 تیم حاضر در این رقابت‌هاست. تیمی که با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آفریقا موفق شد جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد. تیم ملی والیبال مصر در شش دوره پیاپی از سال 2005 تا 2015 عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا را تصاحب کرده است تا در این قاره بی‌رقیب‌ترین تیم باشد.

تیم ملی والیبال مصر در شش دوره رقابت های جام جهانی حضور داشته است و امسال هفتمین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کند. بهترین عنوان این تیم در تاریخ جام جهانی والیبال کسب عنوان هشتمی در سال 1985 بود. آن‌ها در دوره قبلی این رقابت ها یعنی در سال 2011 عملکرد قابل قبولی از خود ارائه ندادند و در رده دوازدهم قرار گرفتند. این در حالی است که در سال 2007 آن‌ها دهم جهان شده بودند.

مصری‌ها در سال 2006 نخستین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه کردند. در تاریخ حضور خود 3 رتبه سیزدهمی و یک رتبه چهاردهمی را در کارنامه دارند.  تیم ملی والیبال مصر در لیگ جهانی 2015 در سطح 3 با تیم‌های اسپانیا، قزاقستان و ونزوئلا هم گروه بود که در نهایت موفق به کسب پنج پیروزی از شش مسابقه خود شد و در مرحله بعد نیز دو دیدار با تیم های اسلواکی و مونته نگرو برگزار کرد و باز هم نتیجه را به سود خود تمام کرد.

در قهرمانی والیبال جهان هم مصری‌ها حضور پررنگی داشتند. آن‌ها که در 9 دوره رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشتند در آخرین دوره این مسابقات که به میزبانی لهستان برگزار شد به عنوان بیست و یکمی دست پیدا کردند. بهترین عنوان مصری‌ها در این مسابقات رده سیزدهمی بود که در سال 2010 برای مصری‌ها بدست آمد. رقابت‌هایی که در کشور ایتالیا برگزار شده بود. 

مصر تاریخچه‌ای نسبتا طولانی در والیبال دارد و  نخستین کشوری بود که به کنفدراسیون والیبال آفریقا پیوست. پیش از آن که والیبال در قاره آفریقا به ساختاری ثابت برسد ، تیم ملی والیبال مصر در سال‌های 1955 تا 1958 در رقابت‌های قهرمانی اروپا با تیم‌های اروپایی دیدار می‌کرد.

در  سال‌های بعد مصری‌ها تلاش کردند تاریخ غنی  والیبال در آفریقا را ارتقا دهند تلاشی که همچنان از سوی این تیم ادامه دارد. کشور مصر در والیبال پایه هم سرمایه‌گذاری کرده است و برخی تیم های این کشور مانند تیم ملی زیر 23 سال آن‌ها در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کرده است.

تیم ملی والیبال مصر در رقابت‌های والیبال جام جهانی 2015 از هدایت مهاد شهتا بهره مند است. مربی باتجربه‌ای که نتایج نسبتا خوبی با این تیم آفریقایی کسب کرده است و حالا در تلاش است رتبه خود را در این مسابقات ارتقا دهد.

صالح یوسف، ایسلام آبدکادر، احمد السید، احمد عبداللهی، محمود عبدالرحیم، محمد تاکیل، راشد آتیا، حسام عبدالله، محمد بادوی،  احمد الکتب، محمو موائد و عبدالهلیم ، 12 بازیکن حاضر در رقابت‌های جام جهانی والیبال برای تیم ملی مصر خواهند بود. حمدی آواد دستیار شهتا در این مسابقات است وتیم ملی مصر را هدایت خواهند کرد. 

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی مصر در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
مصر - ژاپن

 9  سپتامبر:
مصر - کانادا

10  سپتامبر:
مصر - ایتالیا

12 سپتامبر:
مصر - استرالیا

13 سپتامبر :
مصر - آمریکا

16 سپتامبر:
مصر - آرژانتین

17 سپتامبر:
مصر - لهستان

18 سپتامبر 
مصر -  روسیه

21 سپتامبر:
مصر - تونس

22 سپتامبر:
مصر - ونزوئلا

23 سپتامبر :
مصر – ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار