تحلیل دیدار ایران گوام از زبان کارشناسان

بعد از پایان دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی گوام کارشناسان نظرات خود را خصوص این بازی بیان کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پایان دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی گوام کارشناسان نظرات خود را خصوص این بازی بیان کردند.

محصص: جوان ایرانی لایق درخشش بین المللی است
مرتضی محصص  اظهار کرد: اگرچه تیم ملی با توجه به جوان گرایی انجام شده ممکن است هنوز به آن هماهنگی مد نظر کی روش دست نیافته باشد،اما این اقدام به آینده فوتبال ایران کمک شایانی کرده و ما را در تقابل با تیم های مدعی تر نسبت به گوام بیمه خواهد کرد.
وی افزود: هرچند ایران برای این برد پرگل مقابل حریف ضعیفی مانند گوام کار چندان سختی نداشت،اما در این بازی نکات مثبت فراوانی دیده می شد.همدلی و یکپارچگی بازیکنان اصلی و نیمکت نشین ،استفاده از بهترین و قوی ترین ترکیب ممکن در تیم ملی و استفاده از زوج خط حمله جوان و شاداب که در صورت هماهنگی به یکی از قدرتمند ترین خطوط حمله در کل فوتبال آسیا تبدیل می شوند،از مهم ترین نکته های این جدال بود.
وی ادامه داد : البته ناهماهنگی هایی در ترکیب تیم دیده می شد که این موضوع به مرور زمان با انجام بازی های تدارکاتی مناسب با تیم های مدعی حل می شود.
محصص گفت :اگر فرصت در اختیار جوانان تیم ملی قرار گیرد آن ها لیاقت و اعتماد به نفس درخشش در سطح بین المللی را دارند،ضمن این که بازیکنان با تجربه تیم ملی به خوبی در قالب کار تیمی به جوانان کمک می رسانند و این موضوع سبب میشود بازیکنان تازه اضافه شده به تیم ملی در دیدار مقابل هند و سایر دیدارها با انگیزه بیشتری به میدان روند.
محصص بیان کرد: تعویض های انجام شده در دیدار مقابل گوام هم بسیار مفید بود .البته نباید فراموش کرد گوام از قدرت لازم برخوردار نبود و به طور حتم مربی باتجربه تیم کشورمان در دیدار های آینده باید از استرس تیم کم کرده و به هماهنگی بازیکنان اضافه کند.
وی افزود :بازی های تدارکاتی با ارزش مانند دیدار مقابل ژاپن سبب می شود کی روش ارزیابی دقیق تری روی جوانان تیم ملی داشته باشد.ایران به همراه کره جنوبی،ژاپن و استرالیا خود را از سطح فوتبال آسیا جدا کرده اند.امشب ثابت شد گوام که ادعای صدرنشینی در جدول را داشت و برای ایران کری می خواند به همراه تیم هایی مثل ترکمنستان و هند قدرت های درجه 3 آسیا هستند و فوتبال ایرانی باید در مقابل با چنین حریفانی قدرت خود را ثابت کرده و از مدعیان آسیا زهر چشم بگیرد.
محصص درباره دیدار مقابل هند گفت :به طور حتم تیم ما نمایش بهتری در بنگلور هند خواهد داشت.کی روش از 90 درصد ترکیب امشب برای آن دیدار استفاده می کند و ایران در جدال مقابل هند نیز کار سختی برای پیروزی ندارد.کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص استفاده از 2 مهاجم در نوک خط حمله تیم ملی بیان کرد: طارمی به عنوان مهاجم هدف و آزمون در قابل فوروارد دوم در این بازی به میدان رفتند.استفاده از این ترکیب و اضافه شدن نفراتی چون قوچان نژاد و جهانبخش سبب می شود نسل تازه ای به فوتبال ما معرفی شده و بعد از سال ها فوتبال دوستان افسوس بازیکنانی چون علی دایی و خداداد عزیزی را نخورند.ما در جام جهانی به دلیل رویارویی با حریفان قدرتمند و درجه یک جهانی و در جام ملتهای آسیا به علت نزدیکی فاصله تا جام جهانی نتوانستیم در فاز تهاجمی به خوبی عمل کنیم اما در حال حاضر زمان لازم برای افزایش قدرت تهاجمی تیم ملی در کنار نیروی تدافعی فراهم شده است.

مدیر روستا: نباید تو خواب برد گوام بمانیم
علی اصغر مدیر روستا گفت: خوشحالم توانستیم با نتیجه شش بر صفر پیروز از زمین مسابقه خارج شویم و این می تواند شروع خوبی برای تیم ملی در راه جام جهانی باشد .
این نتیجه قابل قبولی برای کی روش بود و حدس هم می زدیم که بتوانیم با این نتیجه گوام را شکست دهیم، تا راه خود رل برای حضور در روسیه هموار کنیم .
وی ادامه داد: یکی از مشکلات تیم ملی نداشتن بازی تدارکاتی است که می تواند در مراحل بالاتر به تیم مان ضرر برساند.
بازیکن پیشین تیم ملی درباره جوانگرایی کی روش گفت:  پس از چهار سال حضور کی روش در تیم ملی ،این مربی تصمیم گرفته است، جوانگرایی کند که می تواند در آینده به نفع فوتبال کشورمان باشد.
اما امیدوارم این جوانگرایی تا پایان حضور این مربی کماکان ادامه پیدا کند ، نه تنها در دیدار راحتی مقابل گوام.
وی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد:مطمئن هستم تیم کشورمان کار راحتی را در این مرحله دارد و باید در مراحل بعد با داشتن بازی های تدارکاتی زیاد مانند کره و ژاپن خود را آماده برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه کند.


ذوالفقارنسب: بردن تیمی با رنکینگ 150 جای خوشحالی ندارد
بیژن ذوالفقارنسب گفت: پس از دیدار ضعیف مقابل ترکمنستان و کسب یک امتیاز نا امید کننده مقابل این تیم در دیدار روز دوم که برابر گوام انجام دادیم ، توانستیم با برنامه عمل کنیم و نتیجه در خور تیم ایران با رده نخست اسیا کسب کنیم ، اما نباید از برد این تیم با رده 150 در رده بندی فیفا خوشحال شویم .
سرمربی پیشین تییم فوتبال سایپا درباره دیدار مقابل گوام گفت: بازی خوبی را مقابل این تیم انجام دادیم و توانستیم با استفاده از انگیزه بالای بازیکنان جوان مان نتیجه 6 بر صفر را رقم بزنیم.
 تیم ملی کشورمان در این مرحله کار سختی نخواهد داشت و مطمن باشید با اقتدار به مرحله بعد صعود خواهد کرد .
اما اگر بخواهیم کارمان در مرحله نهایی به اما و اگر نکشد باید از همین حالا به فکر برنامه ریزی و انجام بازی های دوستانه متعدد باشیم و آقای خوش خنده فوتبال ( علی کفاشیان ) بتواند خواسته های کی روش را برآورده کند.
وی درباره بازیکنان جوان کشورمان گفت: ترکیب مقابل گوام ، ترکیب آشنا و قابل پیش بینی بود و بازیکنان جوان و با تجربه توانستند مکمل خوبی در زمین برای هم باشند.
بازیکنان جوان کشورمان نباید از زدن شش گل به تیمی با رنکینگ 150 خوشحال یا دچار غرور شوند و باید با برنامه ریزی و تلاش بیشتر به فکر حضور در جام جهانی 2018 باشند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
اقای ذوالفقارنسب خیلی دیگه ایه یعس میخونی شماااااااااااااااااااااا
آخرین اخبار