صدور مجوز شکار در سایه انکار

با وجود انکار مجوز شکار از سوی سازمان محیط زیست دستورالعمل پرونده شکار گراز(خوک وحشی) برای اتباع ایرانی و خارجی در تاریخ 94/4/10از سوی این سازمان صادر شده است.

صدور مجوز شکار در سایه انکاربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مدتی است که در فضاهای مجازی تصاویر و خبر شکار قانونی گراز در استان زنجان به سرعت در حال انتشار بوده و باعث بروز شایعاتی در این خصوص شده است.

لذا جهت بررسی موضوع خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  به سراغ علی تیموری مدیر دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست رفت که جویای دقیق این مسئله شود.

علی تیموری مدیر دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه صدور هرگونه مجوز شکار تنها از سوی این سازمان انجام می‌شود اظهار کرد: از سال 93 تاکنون هیچ مجوز شکار چهار‌پایی چه برای اتباع خارجی و چه ایرانی صادر نشده است.

وی در خصوص تصاویر شکار پخش شده از گراز در فضاهای مجازی که در استان زنجان انجام گرفته افزود: دستور‌العمل شکار گراز به استان ها فرستاده شده و کشتار این حیوان در سیاست سازمان نبوده و حتما پیگیر این قضیه بوده و با متخلف برخورد قانونی خواهیم کرد.

ولی وقتی خبرنگار ما از باقری مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان در خصوص شکار گراز و وجود یا عدم مجوز این حیوان جویا شد، وی گفت: در تاریخ 94/4/10 طبق شماره نام 15544 و 15540 دستور‌العمل صدور پروانه شکار گراز(خوک وحشی) برای اتباع خارجی و اتباع ایرانی با امضاء معصوم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به ما ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام در کشت و صنعت های خوزستان به طور گسترده این حیوان زبان بسته شکار میشود کسی جیکش هم در نمیاد.
آخرین اخبار