نتانیاهو جوانان مغترض فلسطینی را تهدید به تیراندازی کرد

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل در حال بررسی این مسئله است که آیا دست نیروهای امنیتی را برای تیراندازی به سوی جوانان معترض فلسطینی بازتر کند یا خیر.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته روزنامه تودی زمان،‌ بر اساس قوانین موجود سربازان اسرائیلی می‌توانند به سمت جوانان فلسطینی که به سوی آنها سنگ پرتاب می‌کنند با گلوله‌های واقعی تیراندازی کنند؛ اگر شرایط به گونه‌ای باشد که زندگی سربازان اسرائیلی در معرض خطر باشد اما اگر فلسطینیان پس از پرتاب سنگ صحنه را ترک کنند سربازان اسرائیلی حق تیر ندارند.

اما پس از نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با چند تن از وزرای کابینه و روسای امنیتی درباره افزایش پرتاب سنگ در بیت‌المقدس و بزرگراهی در کرانه باختری، نتانیاهو به این مسئله اشاره کرد که قوانین مذکور و فعلی باید تغییر کند و شدیدتر شود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است از آنجا که سیستم قضایی اسرائیل با مشکلاتی برای رویارویی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که سنگ پرتاب می‌کنند مواجه است تغییراتی باید در باره حق تیر صورت گیرد.

نتانیاهو در نشست خود اعلام کرد که سیاست کنونی دولت تحمل صفر در قبال اقدامات فلسطینی‌هاست.

واصل ابویوسف، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتقاد از این سیاست جدید دولت تل آویو گفت: دولت متحجر و راستگرای اسرائیل به دنبال پیگیری سیاست مجرمانه خود برای کشتار فلسطینی‌هاست و این قوانین جدید با هدف برخورد بیشتر با فلسطینی‌ها و کشتار آنهاست.

مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل از 2014 به حالت تعلیق درآمده و این در حالی است که خشونت در کرانه باختری و قدس شرقی تنها با پرتاب سنگ از سوی فلسطینی‌ها به سمت نیروهای اسرائیلی است که نمادی از مقاومت در مقابل اشغالگری اسرائیل محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار