دستگاه‌های اجرایی باید با توطئه دشمنان مقابله کنند

وزیر بهداشت گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید با توطئه دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید حسن هاشمی در جمع فرماندهان بسیج سازمان صدا و سیما با اشاره به نقش دستگاه های فرهنگی و نیز سازمان صدا و سیما در سبک زندگی مردم و تاثیرگذاری دستگاههای فرهنگی در سلامت روان جامعه اشاره کرد و گفت: بسیجی که امام بزرگوار ما در بدو پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل آن را دادند، حلال مشکلات منطقه بود همچنان که در لبنان، عراق و سوریه از مدل و الگوی نیروی بسیج مستضعفین استفاده کردند تا در مقابل دشمن بدطینت مقاومت کنند و این همان تحولی است که با تشکیل بسیج ایجاد شد.

وزیر بهداشت گفت: حقیقت چهره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس که در کوره ی انسان سازی که در قالب دفاع مقدس شکل گرفت، بسیج بود.

دکتر هاشمی تصریح کرد: من هم معتقدم که نشان دادن چهره ها و ویژه گیهای اخلاقی، روحانی و جهادی بسیج در جامعه اثر گذاری بیشتری از به تصویر کشاندن جنبه اقتداری این سازمان دارد و انسانها را متحول می کند و برای نسل جوان ارزشمندتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمنان سعی دارند تا دولت و نظام را ناکارآمد نشان دهند، گفت: آنها تلاش می کنند تا بگویند نظام، در تامین آسایش و معیشت مردم ناتوان است.

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: قوام دین به اقتدار نظام بستگی دارد و نمی توان یک دولت و نظام ناکارآمدی داشته باشیم و انتظار داشته باشیم که دین و فرهنگ ملی ما عزت داشته باشد.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه همه ما باید برای رفع کمبودها در کشور تلاش کنیم گفت: پیشرفت کشور در پناه آرامش، امنیت، و رفاه میسر می شود و "رفاه" قطعا به معنای بی بند و باری نیست بلکه می تواند زمینه ساز ارزشهای دینی و اسلامی باشد.

وزیر بهداشت در ادامه به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در این جلسه و نیز شعاری که ایشان برای امسال انتخاب کرده اند همه بر این تاکید دارد که نظام نباید ناکارآمد نشان داده شود.

دکتر هاشمی یادآور شد: در طول 36 سال گذشته گروه و خطی همیشه در تلاش بوده اند که به مردم بگویند شما با ایجاد انقلاب اسلامی اشتباه کرده اید و اگر مسیر رژیم گذشته را ادامه می دادید رفاه و آینده بهتری داشتید.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اینگونه تلاش دشمنان را افرادی می توانند خنثی کنند که عاشق امام و انقلاب و شهدا هستند و در مسیر اهداف انقلاب و شهدا حرکت  می کنند.

دکتر هاشمی افزود: این عاشقان امام و انقلاب و شهدا باید شب و روز تلاش کنند و با توطئه های دشمنان مقابله کنند تا عکس ادعاهای دشمنان را ثابت کنند و البته در برخی از عرصه ها این اتفاق افتاده است ولی در برخی از بخشها به دلیل اینکه تحول اداری اتفاق نیفتاده این تلاشها هنوز موفق نبوده است.

وی در توضیح گفت: با انقلاب و تشکیل سپاه و بسیج توانستیم تغییرات را در جامعه ایجاد کنیم ولی در بخش اداری این تغییرات اتفاق نیفتاد.

دکتر هاشمی گفت: جهاد سازندگی تشکیل شد اما «جهاد» داخل ادارات رفت و بالاخره مضمحل شد و تبدیل به چیزی عکس آرمان اولیه تشکیل آن شد.

وی گفت: در واقع جهاد قرار بود ادارات را متحول کند ولی برعکس شد و خود، تبدیل به یک اداره و وزارتخانه شد و در واقع جهاد استحاله شد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: باید تلاش و عملکرد بخشهایی از نظام را که صادقانه برای مردم تلاش می کنند با تعصب به تصویر کشاند و عملکردهای خوب و مثبت را به آگاهی مردم رساند.
وزیر بهداشت به جلسه اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: گزارشاتی که در این جلسه برخی از وزراء ارائه دادند باعث ایجاد نشاط و رضایتمندی ایشان و مردم شد.
دکتر هاشمی گفت: به رغم تحریم هایی که وجود داشت شاهد موفقیت هایی بودیم که گزارش این موفقیتها به مقام معظم رهبری ارائه شد.
وزیر بهداشت در این خصوص به ذکر نمونه ای از تلاشهای صورت گرفته در حوزه سلامت در دوران تحریم ها اشاره کرد و گفت: برای دسترسی مراکز علمی به آخرین مقالات علمی و نشریات خارجی بصورت آنلاین مشکلات زیادی داشتیم که بالاخره توانستیم این مشکل را با تدبیر رفع کنیم.
دکتر هاشمی یادآور شد: همه مردم از این که می بینند همه ارکان نظام اعم از قوای سه گانه، مجلس، دولت، مردم، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و مسئولین صدا و سیما، دانشگاهیان، بازار و روحانیون باهم همراه و همدل هستند، شاد و خوشحال هستند و البته عکس این حالت نیز باعث نا امیدی و سرخوردگی می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید با تبلیغ صحیح و صادقانه تلاش کنند تا با باورهای غلطی که دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن نظام یا دولت در بین مردم ایجاد می کنند، مقابله کنند.

دکتر هاشمی با تاکید بر نقش وحدت در تحقق اهداف گفت: قدرتهای بین  المللی در طول بیش از یک دهه گذشته تلاش کردند تا با بوجود آوردن طالبان، القاعده و امروز « داعش » به مقابله با دین و اسلام بپردازند.

وزیر بهداشت گفت: حرکتی که با ایجاد داعش در منطقه برای مقابله با دین اسلام شده است در طول تاریخ و حتی در صدر اسلام سابقه نداشته و حتی از حرکتی که مغولها هم در تاریخ انجام دادند زشت تر بوده است.

دکتر هاشمی گفت: صحنه های وحشی گری داعش که به اسم دین انجام می دهند برای این است که تصویر نادرستی از دین اسلام در ذهن مردم دنیا ایجاد کنند تا کسی به  دین اسلام اقبال پیدا نکند و البته ما معتقدیم که حتما وعده خداوند حق است و باور داریم که آینده از آن اسلام و مسلمین است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمنان ایجاد نافرمانی مدنی در کشور است، خطاب به رسانه ها وبویژه رسانه ملی گفت: در پخش بخشی از نارضایتی هایی که به عقیده من خود ساخته است باید مراقب باشیم.

دکتر هاشمی گفت:  سرنخ های بعضی موضوعاتی که در حال حاضر در آموزش و پرورش، حوزه پرستاری و بحث کارگری است به توطئه دشمنان مربوط می شود.

وزیر بهداشت در عین حال خاطر نشان کرد: البته توانایی مسئولین در رفع مشکلات مهم است و باید این موضوع را تقویت کنیم و از تخریب عملکردها دوری کنیم و ناخواسته نباید در دام افرادی که تلاش دارند نظام را ناکارآمد نشان دهند، بیفتیم و به نظام آسیب برسانیم و در عین حال باید خطاها و کج رویها را گوشزد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود با بیان اینکه شهدا ناظر اعمال ما هستند اظهار امیدواری کرد که همگی در مسیر تحقق اهداف شهدای انقلاب اسلامی گام برداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار