شهرت‌طلبان بی‌فکر؛ بلای جان کتاب

این روزها شهرت‌طلبی برخی از افراد به جایی رسیده که حاضر به فداکردن گوهر ارزشمندی همچون کتاب هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها در حالی که کتاب از گرمای تابستان و رکود دو چندان خود به نفس نفس افتاده، برخی از افراد که با چشیدن جریمه‌ای از شربت شهرت مست خنکای کاذب آن شده‌اند با حرص مستمسک دست‌آویزهای ارزشمندی همچون کتاب شده و ارزش این گوهرها را در مقابل چشمان طرفدارانش به پایین‌ترین درجه ممکن رسانده‌اند.

بنابراین گزارش درحال حاضر افرادی که همواره درپی سودجویی‌های روز افزون خود گام برداشته‌اند، تبر شهرت را به دست گرفته و با ضرباتی محکم به جان تنه پوسیده کتاب افتاده‌اند.

گفتنی است که این ضربات در حالی با بدنه کم جان ادبیات و کتاب برخورد می‌کند که کاهش بضاعت مالی با پای نهادن بر روی سینه مردم دست آن‌ها را از عرصه بی‌منتها و سودبخش محصولات فرهنگی مکتوب کوتاه کرده است.

لازم به ذکر است که در این وضعیت افزایش چند درصدی کتاب‌ها با افزایش فاصله میان دست مردم و تفکر نهفته در سطر سطر نوشته‌های نویسندگان، شاعران و متفکران به فقر فرهنگی جامعه دامن زده و زخمی به بزرگی و عمق تاریخ باز می‌کند.

خاطر نشان می‌شود که اگر سودجویان دست از سرکتاب برنداشته و ناجیان فرهنگ به کمک این حوزه نیایند در آینده نزدیک کاهش چشمگیر سرانه مطالعه به گردابی از بی‌فرهنگی‌‌های اجتماعی و اخلاقی انجامیده و جامعه‌ای را در بحران ندانم کاری‌ها قرار می‌دهد، آن زمان است که نوشداروی فرهنگ نیز تأثیری نخواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار