اجرای مشترک حافظ ناظری و «شوالیه آواز ایران»

شهرام ناظری و حافظ ناظری بعد از 15 سال در کنار یکدیگر به اجرای موسیقی پرداختند.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین اجرای «شوالیه آواز ایران» و پسرش با حضور خیل عظیم هواداران برگزار شد.

 ابتدا مراسم با اندکی تاخیر آغاز شد و پس از مدتی افراد گروه و شهرام ناظری و پسرش بر روی صحنه آمدند و این گروه 10 نفره قرار بود تا توقعات مخاطبان مشتاق خود را برآورده کنند و سمفونی رومی را به مخاطبان خود عرضه کنند.

پس از مدتی انتظار حافظ ناظری که مسئولیت رهبری، آهنگ‌سازی و همخوانی را در گروه داشت با اشارات خود اولین قطعه را آغاز کرد.

با شروع کار گروه، سکوت معناداری در فضا حاکم شد تا همه صدای شوالیه آواز ایران را هرچه بهتر و تمام‌تر بشنوند.

فراز و فرودهای شهرام ناظری مخاطبان را چنان هیجان‌زده می‌کرد که مخاطبان با تشویق‌های خود پاسخ صدای وی را می‌دادند.

قطعه بعدی زمانی که به اوج خود رسید و صدای پدر و پسر در حالی طنین‌انداز شد که حافظ ناظری نگاه محبت‌آمیز خود را از پدر دریغ نمی‌کرد و همخوانی پسر تمامی توجه پدر را به خود جلب کرده بود که در نهایت شوالیه با زمزمه‌های زیر لب  قوت‌قلبی برای او می‌شد.

حافظ ناظری همراه با ساز ابداعی خود به نام «حافظ» به هرچه بهترشدن اصوات قطعات کمک می‌کرد .
پس از اجرای دو قطعه شوالیه باب سخن را با افراد حاضر در سالن باز کرد و  از بابت تشویق‌ها از آنان سپاسگزاری کرد و عنوان کرد: راستش را بخواهید، دو شب اجرای پیشین ما در باغ عفیف‌آباد شیراز در مقایسه با فضای بسته این سالن غیر قابل مقایسه است. وی در ادامه بابت تاخیر پیش آمده در شروع مراسم عذرخواهی کرد.

پس از آن برنامه آتی را مبنی بر آواز نی‌نامه مولانا و یک قطعه از آلبوم «ناگفته‌» به حاضران وعده داد.

سپس پدر و پسر در کنار یکدیگر از جدایی‌ها شکایت کرده و حافظ در سایه پدر  به همخوانی پرداخت. تشابه عجیب صدا، این میراث گران‌بها در حنجره فرزند قابل تحسین بود و همین امر تشویق بیش از پیش حضار را  بر ‌می‌انگیخت.

حافظ ناظری با کسب اجازه از پدر که وی را استاد می‌نامید با حضار شروع به صحبت و اظهار کرد: نیامدن گروه برترین‌های دنیا به ایران برای اجرای آلبوم ناگفته شاید موهبتی بود که با افراد برتر موسیقی خودمان آشنا شوم که واقعا چیزی از بزرگان رشته‌های خود کم ندارد و امیدوارم فرصتی پیش بیاید که این افراد بتوانند موسیقی کشورمان را به دنیا معرفی کنند.

سپس اثری دیگر از آلبوم «ناگفته» انتخاب و اجرا شد که در تمامی لحظات حافظ با اشارات خود سعی بر اجرای  هرچه بهتر این قطعات را داشت.

از مهمانان ویژه مراسم  برانکو ایوانکوویچ (سرمربی پرسپولیس) بود که این روزها قعر نشینی تیم پرسپولیس از نتایج عملکرد وی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.