دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی در 7 میلی‌متر

کمپانی Seagate توانسته است رکورد جدیدی در چگالی فضای ذخیره سازی در هارد دیسک ها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گامی بلند در صنعت ذخیره سازی اطلاعات و تولید هارد دیسک های غول آسا برداشته شده است و هارد دیسک هایی که نه از نظر اندازه، بلکه از نظر حجم ذخیره سازی اطلاعات ، متحیر کننده هستند.
دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی در 7 میلی‌متر/// در حال کار

محققان Seagate با استفاده از ضبط مغناطیسی به کمک گرما (به جای شیوه متداول ضبط عمودی یا ستونی) ، موفق شده اند اطلاعات بیشتری را در فضای کمتری ذخیره کنند.

فناوری ضبط مغناطیسی به کمک گرما، روشی است است که ابتدا در سال 2007 توسط یک کمپانی ژاپنی معرفی شد. در این روش، اشعه لیزر به هد هارد دیسک اضافه می شود. کنترل کننده های دیسک در هنگام نوشتن اطلاعات، از لیزر برای جانمایی دقیق تر استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را در جای کمتری بنویسند. اما در هنگام خواندن اطلاعات، کار به شیوه عادی هارد دیسک های معمولی انجام می گیرد.

سیگیت تلاش خود را برای برطرف کردن نیاز کاربران به گیگابایت‌ها با معرفی پرظرفیت‌ترین هارددیسک 2.5 اینچی جهان به نمایش گذاشت. این درایو که مشابه درایو 2 ترابایتی سامسونگ که در سال 2013 معرفی شد ظرفیت دارد، 2.5 میلی‌متر باریک‌تر است و تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد.


دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی در 7 میلی‌متر/// در حال کار

درایو جدید با وزن 90 گرم، 25 درصد سبک‌تر از درایوهای سخت موبایل نسل قبل سیگیت است و برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های موبایل باریک‌تر طراحی شد و با داشتن دو پلاتر یک ترابایتی، سیگیت اعلام نموده ادغام‌سازی شد، مدیا و کانال‌ها در این درایو بسیار با دقت صورت گرفته و این کمپانی همچنین عنوان کرده که فضای بالای پلاترها منجر به یک درایو ساکت و قدرتمند شده که می‌تواند ضربات و نوسان‌ها را تحمل کند.

علاوه بر ویژگی عملکردی درایوهای حالت جامد، HDDهای مبتنی بر پلاتر به دلیل هزینه‌ی کمتر جایگاه خود را همچنان حفظ کرده‌اند. سیگیت با انتشار درایوهای هیبریدی Momentus XT خود اعلام کرد به دنبال ترکیب مزیت قیمت مناسب درایوهای جدید مبتنی بر پلاتر و عملکرد حافظه‌ی فلاش NAND مدل‌های هیبریدی است.

هنوز مشخصات فنی، قیمت یا زمان انتشار درایو جدید از سوی سیگیت اعلام نشده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار