دلیل ظرفیت کم سالن‌ها تک محصولی‌بودن سینماهاست

به دلیل تک محصولی‌شدن سینما، کیفیت پایین فیلم‌های داخلی، نبود قصه و سوژه روز به روز شاهد ریزش مخاطبان سینما هستیم.

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص سینماهای متروکه گفت: دغدغه همیشگی ما درخصوص سالن‌های متروکه سینماهاست. باتوجه به اینکه رئیس انجمن سینماداران هستیم، با پرونده و مدارکی که موجود است قبل از انقلاب 571 سینمای تک سالن داشتیم و بعد از آن به تدریج سینماها تعطیل شدند و اکنون از این سینماها استفاده‌ای نمی‌شود.

وی ادامه داد: متولی اول سینما وزارت ارشاد است، با ورود فیلم‌های خارجی که قبل از انقلاب وارد می‌شدند، سینماها رونق خوبی داشتند، اکنون به دلیل تک محصولی شدن سینما، کیفیت پایین فیلم‌های داخلی، نبود قصه و سوژه روزبه روز شاهد ریزش مخاطبان هستیم.

وی مطرح کرد: با وجود اینکه با ساختن پردیس‌ها سینماها ازنظر تکنولوژی، دکوراسیون، رفاه، نور و صدا خیلی بهتر شده است ولی باز سینماها مخاطب ندارند. شاید مسئله مهم این باشد که ما فیلم خارجی اکران نمی‌کنیم و این تک محصولی باعث کم شدن مخاطب شده است. با کارگردان‌های خوب و با تجربه‌ می‌توانیم با ورود فیلم‌های خارجی رقابت ایجاد کنیم تا سینماها رونق پیدا کنند.

اشرفی تصریح کرد: ما کمبود سینما نداریم، درسته که سالن‌های خود را در شهرستان‌ها از دست داده‌ایم ولی ابتدا باید مخاطب سالن‌ها را تکمیل کنیم بعد دوباره سینما بسازیم. زیرا اکثر سینماهای ما با ظرفیت خالی به کار خود ادامه می‌دهند. به عنوان یک سینمادار در شرق تهران دخل و خرج باهم نمی‌خوانند، ابتدا باید مسائل اقتصادی را برطرف کنیم بعد بگوییم کمبود سالن داریم و بیشتر به سالن‌های موجود بپردازیم.

اشرفی عنوان کرد: به وزارت فرهنگ و ارشاد بودجه اندکی تعلق می‌گیرد، به خاطر همین نمی‌تواند هم سینماها را تأمین کند و هم در تولید فیلم سرمایه‌گذاری کند و در این زمینه به کمک استانداردها و شهرداری نیاز داریم. در کشورهای دیگر شهرداری کمک‌های زیادی را به سینماها می‌کند.
وی افزود: در کشور ما دولت نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه عوارض و مالیات و ارزش افزوده از ما می‌گیرد و با درآمد پایین سینماها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

اشرفی خاطر نشان کرد: شهرداری باید به کمک سینماهای متروکه بیاید و پردیس‌هایی به جای این سینماها ساخته شود. از دکتر قالیباف تقاضا داریم کارهای فرهنگی را که انجام داده است مثل ساخت پردیس‌ها، ادامه پیدا کند و شاهد خاک خوردن سینماهای متروکه نباشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.