درخشنده: کشور ژاپن در امکانات میزبانی کم نظیر است

ناظر فنی فدراسیون جهانی والیبال گفت: دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که از همه مهم‌تر تجهیزات و امکانات ژاپن در میزبانی کم‌نظیر است.

غفار درخشنده در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی ژاپن در چندین دوره متوالی رقابت‌های جام جهانی والیبال  ، گفت: کشور ژاپن در سال‌های دور و زمانی که ماتسودایرا رئیس فدراسیون والیبال ژاپن بود نفوذ گسترده‌ای در فدراسیون جهانی والیبال پیدا کرد و توانست قراردادهای سنگینی را با فدراسیون جهانی والیبال عقد کنند.

وی تصریح کرد: آن روزها با عقد این قراردادهای بزرگ ، مسابقات و تورنمنت‌های مهمی در کشور ژاپن برگزار شد. در همین راستا و با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده این کشور قرارداد دیگری هم منعقد شد که بر اساس آن میزبانی رقابت‌های جام جهانی برای 5 دوره پیاپی به کشور ژاپن سپرده شد.

ناظر ایرانی فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به این که ژاپن روزی مهد والیبال جهان بوده است، اظهار کرد: تیم ملی والیبال ژاپن در المپک مونیخ موفق به کسب مدال طلا شد و از محوبیت بالایی در بین هوادارنش برخوردار شد. از طرفی کمپانی‌های بزرگ و مهتبر ژاپنی علاقه‌مند شدند حمایت مالی مسابقات والیبال را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: تقریبا 90 درصد تجهیزات والیبال مربوط به شرکت‌های ژاپنی هستند. مانند میکاسا که برند توپ والیبال است و تمام مسابقات رسمی و جهانی والیبال موظف هستند از این برند استفاده کنند. همچنین فدراسیون والیبال ژاپن هر سال به فدراسیون جهانی از لحاظ مالی کمک میکند. تا آنجایی که من خبر دارم سالانه نزدیک به 20 میلیون دلار از سوی ژاپن به فدراسیون جهانی والیبال کمک می‌شود.

درخشنده اضافه کرد: علاوه بر میزبانی مسابقات جام جهانی ، کشور ژاپن میزبانی 10 دوره رقابت‌های انتخابی المپیک را هم برعهده دارد. در مجموع این کشور به دلیل رابطه خوب با فدراسیون جهانی و همچنین وضعیت اقتصادی مناسب در والیبال جهان جایگاه خوبی دارد. کمتر کشوری مانند جهان در دنیاست که امکاناتی نظیر ژاپن در میزبانی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همین برگزاری جام جهانی در 5 شهر مختلف گویای این مطلب است که امکانات میزبانی خوبی در ژاپن وجود دارد. 
درخشنده که نظارت فنی چند دیدار را در جام جهانی 2015 بر عهده دارد، اظهار داشت: این اولین بار است که ناظری از کشور ایران برای رقابت‌های جام جهانی دعوت می‌شود که این اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که متاسفانه چندان به آن توجهی نمی‌شود.آیا اگر یک ناظر فنی از ایران به جام جهانی فوتبال می‌رفت هم همین‌قدر کم اهمیت جلوه داده می‌شد؟ 

ناظر فنی رقابت‌های جام جهانی در پایان گفت: من به همراه خانم گابریل که مدیر کل برگزاری مسابقات جام جهانی است به منظور نظارت مسابقات در 5 شهر مختلف حضور خواهم داشت. همچنین امیدوارم تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها درخشش خوبی داشته باشد و عنوان نهمی خود در 2011 را ارتقا دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار