وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

پرورش بهورزان، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در جامعه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرورش بهورزان در خانه های بهداشت نوعی پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در جامعه است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم کشوری تجلیل از بهورزان و مربیان نمونه با اشاره به اینکه بهورزان از دل جامعه برخاسته اند گفت: در حال حاضر بهترین خدمات سلامت از جمله خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها توسط بهورزان ارائه می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات ارائه شده در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت در حوزه درمان در واقع نوعی حمایت از پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بهورزان نقش موثری را در روستا ها و مناطق محروم ایفا کرده اند، تاکید کرد: توجه به درمان هم نوعی پیشگیری است و درمان نیز بخشی از پیشگیری محسوب می شود.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با مدل بهورزی طرح مراقبت سلامت را طراحی کردیم که اگر بهورز شهرها مشابه بهورز روستا، تربیت شوند و در حاشیه شهر خدمت کنند، بزرگترین کار انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نخستین گروه بهورزی در سال 53 آغاز به‌کار کرد و روستای حیدرلو نخستین روستایی بود که پیش از انقلاب دارای بهورز بود.

وی ضمن بیان اینکه 30 میلیون نفر از جمعیت کشور در اختیار بهورزان هستند گفت: هم اکنون از طراحی بهورزان 40 سال می‌گذرد اما بهورزان همچنان خدمت می‌کنند و به منظور ارتقای سطح بهورزان باید با توجه به سابقه خدمت رده‌بندی شوند تا ارتقای دانش بهورزان هر چه بهتر انجام شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.