آموزش حلقه گمشده طرح تحول سلامت است

بحث آموزش در تمام مراکز دانشگاهی و در عرصه خدمات سلامت بیش برنده است و در عرصه آموزش نیازمند همت همه مسئولان عرصه بهداشت و درمان کشور هسیتم.

به گزاش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت شانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم و خدمات بهداشتی درمانی کشور در خصوص آخرین نشست هیات دولت با مقام معظم رهبری افزود: گزارشاتی که در خصوص عملکرد عرصه بهداشت و درمان داشتیم امیدوارکننده بود و رهبر نیز اذعان داشتند که حوزه سلامت قابل لمس و مشاهده برای مردم است و به این منظور باید به تقویت همه جانبه خدمات مردم بپردازیم.

وی گفت: یکی از موارد تاکیدی رهبر در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها است و ممکن است فضای آرامی نباشد و به این منظور در هر رده از نظام باید ارتباط وسیع‌تری با مردم داشته باشد و روسای دانشگاه‌ها نیز باید با حضور در تشکل‌ها و مراکز آموزشی و میان مردم نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با مراجع عظام در قم داشت، گفت: علما به ویژه حجت الاسلام وحید خراسانی اذعان داشتند که کار وزارت بهداشت زمینه‌ساز رضایت‌مندی به نظام و کاری معامله با خداست و اولویت ما نیز گزارش حوزه پژوهشی است و نباید به حاشیه‌ها توجهی داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه اجرا مشکلاتی داریم اما نباید از اصل موضوع دور شویم و رسانه‌ها نیز باید در انعکاس زحمات و ارائه خدمات واقع‌بینی را لحاظ کنند.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس 290 نفر نماینده دارد که برخی قدرشناس زحمات عرصه بهداشت و درمان هستند و با انتخاباتی که در پیش رو داریم و آینده تصمیمات اجتماعی و بهداشت و درمان و کمیسیون بهداشت حائز اهمیت است اما باید دخالتی از سوی وزارتخانه انجام شود و مسئولیت اصلی ما سلامت همه مردم است و همه مردم ایران شریف هستند.

وی همچنین خطاب به مسئولین مناطق اهل تسنن خاطرنشان کرد: با توجه به خطرهای اساسی دشمنان اسلام و ایران که اختلافات مذهبی را بهانه می‌کنند نباید در بحث سلامت برای این گروه‌ها تبعیض قائل شویم و با حضور فعالانه متولیان سلامت باید راه نفوذ را ببندیم.

هاشمی گفت: اقبال مردم به دین و دینداری حائز اهمیت است و نباید برای ارائه خدمات کم بگذاریم که طرح تحول نیز برای رسیدن به این مهم است.

پزشکان هنوز طعم طرح تحول را نچشیدند
هاشمی اذعان داشت: بر خلاف امری که وجود دارد پزشکان هنوز طعم طرح تحول را نچشیدند و امیدواریم با پرداخت‌ها برای پرسنل و پزشکان گشایشی حاصل شود که بدین منظور اعتباراتی از سوی دکتر آقاجانی و سیاری توزیع شده است.

بازتاب آموزش زمینه‌ساز ارتقای خدمات رسانی به جامعه است
قاضی هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های طرح تحول که در خدمت‌رسانی حائز اهمیت است آموزش پزشکی است که در کنار پژوهش نباید از آن غافل بود.

طرح آمایش نباید منطقه‌ای در نظر گرفته شود
وزیر بهداشت در ادامه افزود: در طول مسئولیت دکتر لاریجانی اتفاقات خوبی افتاده که یکی از مهم‌ترین آنها طرح آمایش است و نباید به آن منطقه‌ای نگاه کرد.

وی گفت: توجه به طرح آمایش زمینه‌ساز خدمات کیفی است و در این راستا باید برخی از ماموریت‌ها را از دوش دانشگاه‌های تیپ یک برداریم تا شاهد تغییر و تحول باشیم که این مهم به همت روسای دانشگاه‌ها و هیئت رئیسه محقق می‌شود.

وی همچنین اذعان داشت: تخصصی کردن بیمارستان‌ها و بخش آموزش حائز اهمیت است و به نظر من نباید خدمات را بیچاره کنیم زیرا با امتحان بورد و غیره زمان رزیدنت‌ها تلف می‌شود.

وی در ادامه موضوع بومی گزینی را یکی از موارد مهم برای روسای دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: در شروع سال تحصیلی باید افراد هر شهر را در نظر بگیریم که البته مجلس مصوبه قوی دارد و امیدواریم ذی نفعان در این عرصه ورود پیدا نکنند.


انتهای پیام  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار