واکنشهای مردم به عذرخواهی نعمت زاده؛

راه پیشرفت هر صنعتی رقابت است/ دل ما از کیفیت پایین خودروها خون است!

باشگاه خبرنگاران جوان واکنش‌های مردم به عذرخواهی نعمت زاد را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با حصول جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای انتظارات برای کاهش قیمت خودرو بیش از پیش نمایان شد تاجایی که مردم دست از خرید کشیده و حتی کم÷ینی تحت عنوان "نخریدن خودرو صفر" راه اندازی کردند.

در همین راستا خودروسازان بدون توجه به اراده مردم مبنی بر عدم حضور در بازار خودرو سخنانی در خصوص افزایش قیمت خودرو بیان کردند که در مهم ترین این اظهارات محمدرضا نعمت زاده نخریدن کالای تولید داخل و ایجاد کمپین ضد خرید خودرو داخلی را "گناه" و کار "ضد انقلاب" عنوان کرد و تثبیت قیمت خودرو را در شرایط کنونی برابر با کاهش قیمت دانست.

انتشار این سخنان کافی بود تا شخص رئیس جمهور به وزیر کهنسال خود تذکری ارائه و از او درخواست رفتار محترمانه با منتقدان را کرد.

پس از این تذکر رییس جمهور بود که نعمت زاده سخنان جنجالی خود را اصلاح کرد و گفت: "من از مردم عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است."

خبرعذرخواهی نعمت زاده جنجال رسانه ای زیادی به پا کرد به گونه ای که این خبر به یکی از پربازدیدترین و پربحث‌ترین اخبار باشگاه خبرنگاران جوان تبدیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخشی از واکنش‌های مردم به عذرخواهی وزیر به شرح زیر است:

"آقای نعمت زاده شما اگه انقدر به فکر خودروسازان هستین به فکر مردم هم بودین خوب بود .لطفا سر حرف ده سال پیش خودتون بمونین که زمین تا آسمون با حرف الانتون تفاوت داره"

"عذرخواهی هم قبول کنیم، ما حلبی های شما نمی خریم. چقدر خانواده ها بخاطر این حلبی ها عزادار شدن"

"این کمپین هم در راستای افزایش سطح کیفی خودرو ها و واقعی شدن نرخ این تولیدات میباشد و خودش بیانگر نوعی حمایت از این صنعت .از شما هم در خواست میکنم به این کمپین بپیوندید و هم سو با مردمی بشوید که به گفته امام راحل ولی نعمت شمایند" 

"بچه های باشگاه خبر نگاران جوان ضمن عرض خسته نباشید یک درخواستی دارم و از شما انتظار اجابت میرود وآن اینست که باتوجه به موج خبری که بعد از اظهار نظر آقای نعمت زاده و کلا در مورد کمپین خودرو براه افتاد با بررسی نظر کاربران یک سری نظرات وسوالات بدست میاید که طی گزارشی حرف های مردم را به آقای نعمت زاده یا مدیران خودرو ساز یا حتی شخص آقای رییس جمهور برسانید وپاسخ ایشان را به سمع و نظر ملت شریف برسانید."


راه پیشرفت هر صنعتی رقابت است/ دل ما از کیفیت پایین خودروها خون است!


"آقای وزیر انصافا شما و خانوادت هم سوار این وسایل نقلیه مرگ میشید که مردم رو از نخریدنش منع میکنید؟"

"شما اگه راست میگین کیفیت و خدمات رو افزایش بدین بجای قیمت ها بعد ببین چجوری بدون کمپین هم مردم ماشین ایرانی می خرن نه هی قیمت بره بالا خدمات کم بشه "

"ضد انقلاب این آقایون و خودروسازان هستن که با این خودروهای بی کیفیتشون با جون مردم بازی میکنند. سالانه بالای سی هزار نفر فوتی و مجروح تو تصادفات داریم. این جنایت نیست؟"

"از رییس جمهور محترم ممنونیم که با تذکر بجا ما رو از دایره تهمت وحشتناک خائن و ضد انقلاب خارج کرد. "

راه پیشرفت هر صنعتی رقابت است/ دل ما از کیفیت پایین خودروها خون است!

"حقیقتا دل ما از تولید بی کیفیت خودروی داخلی خون است. نیت ما خیر است. وزیر تقاضا کرد که کمپین خودمون رو به کمپین بهبود کیفیت تغییر بدیم. اما دلم می خواد از طبقه نهم آپارتمان داد بزنم آخر برادر من هزاران راه که شما خواستید ما عمل کردیم و بی فایده بود. عمل نمی کنید "

"آقای وزیر عوض اینکه مردم را متهم کنی به خودرو ساز فشار بیار به خاطر سودشان با جون مردم بازی نکنند. 99 درصد قطعات خودرو داخلی چینیه در حالی که کارخانجات قطعه ساز داخلی همه ورشکست شدند"

"ما تا وقتی درست نشه این وضع نمیخریم.حالا اگه بناست شما قیمت ها رو کاهش ندید و کیفیت رو بالا نبرید ما هم نمیخریم والا....با ماشینای فعلیمون سر میکنیم 5 سال بعد یه خارجی با کیفییت سوار میشیم"

" با سلام آقای وزیر محترم راه پیشرفت در هر صنعتی رقابت است از جمله خودرو با انحصاری کردن آن مدیران خودرو ساز را گردن کلفت و گستاخ کرده است که بفکر مردم نیستند بلکه فکر جیب خود هستند"

"حكومت نمي‌خواهد اين باور را به مردم بدهد كه اگر از چيزى ناراضى هستند ميتوانند با تحريم آن‌را تغير دهند كه اگر اين چنين بشود هزينه بسيار زيادى براى آنان در پى خواهد داشت از اينرو بشدت وبا تمام قوا در مقابل آن خواهند ايستاد چون اين مسئله براحتى ميتواند در بسيارى از معظلات كشور پاى بگيرد كه نزديك ترين ان انتخابات وفسادهاى مالى فراوان و..... مي‌باشد."

این‌ تنها بخشی از بازخوردهای مردم به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بود، واکنش هایی که نشان می دهد نخریدن خودرو صفر داخلی کمپینی بی جهت نیست بلکه مردم به واقع انتظار بروز تحول در صنعت خودرو را دارند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مشخص نیست تا چه زمانی باید هر روز اخبار گرانی خودرو را انتشار دهیم بی آنکه سخنی از کاهش و حتی امیدی برای کاهش قیمت این محصول به میان آید و چرا مانند سایر کشورها کیفیت تعیین کننده قیمت نیست...

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
سعید
۰۵:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
تیبایی که در عراق 1000 دلار فروخته میشه چرا تو کشور خودمون همین قیمت نیست؟! بنزیر که وارد کننده به قیمت 50 هزار دلار میخره چرا تو کشور باید 150 هزار دلار یا 200 هزار دلار فروخته شه؟! ما دیگه به هیچ جواب و توجیح گوش نمیدیم وقتی بهترین مرسدس بنز تو ترکیه داره 70 هزار دلار فروخته میشه تو کشور ما هم باید همین قیمت باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام
خوب وقتی رقیب خارجی ندارندو واردات خودرو محدودباشه وکلی پول عوارض وگمرکی بابتش میگیرن خوب معلومه این شرکتهاخیالشون راحته که توان خریدمردم بیشترازاین نخواهدبود ومحصولاتشونومیخرن
آبروی مامسلموناروبااین روش مشتری مداری تودنیابردند.
یادتون باشه بابت این محصولتون وقیمت غیرمعقولانه ای که دارند پیش خدابایدجوابگوباشید.
Iran (Islamic Republic of)
بینوا
۲۲:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ملت عزیز وگرامی ایران همگی دست به دست هم دهیم
"خرید خودرو صفر ممنوع"
آخرین اخبار