جان بولتون: کنگره دیگر نمی‌تواند مانع از تصویب توافق ایران شود

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه ایران اعلام کرد کنگره نمی‌تواند توافقنامه هسته‎ای را باطل کند.

جان بولتون: کنگره دیگر نمی‌تواند مانع از لغو توافق ایران شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، متحد در گفتگو با شبکه فاکس نیوز درباره توافقنامه هسته ای ایران گفت: به باور من از نظر کنگره دیگر کار از کار گذشته است و نمی توان توافقنامه ایران را در کنگره باطل کرد. با وجود این فکر می کنم بهتر است هنوز کار کنگره را در این خصوص دنبال کرد و همه تلاشها را در این خصوص انجام داد. 

وی افزود: به نظر من باید رای تک تک اعضای کنگره ثبت شود تا در سالهای آینده یعنی در انتخابات سال 2016، 2018 و 2020، بتوان آنها را مسئول رایی که داده اند دانست. 

وی اضافه کرد:"من مطمئن هستم توافقنامه هسته ای ایران توافقنامه ای اشتباه است و در مسیر غلطی حرکت خواهد کرد. ایرانی‌ها به تعهدات خود در این توافقنامه عمل نخواهند کرد. آنها به راحتی اقتصادی که از این توافقنامه انتظار داشته اند، رسیده اند؛ بنابراین دیگر دلیلی ندارد به توافقنامه عمل کنند. آنها در مسیر دستیابی به سلاح اتمی حرکت می کنند. کسانی که از این توافقنامه حمایت می کنند، باید پاسخگو باشند. "

مجری فاکس نیوز گفت به نظر شما بدترین نواقص در این توافقنامه چیست؟

جان بولتون ادعا کرد:" به نظر من اشکال اساسی در این توافقنامه این است که اجازه می دهد ایران ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را حفظ کند. کسانی که با مسئله اشاعه هسته‌ای آشنا هستند، به شما خواهند گفت غنی سازی اصلی ترین قسمت برنامه هسته ای هر کشوری است که قرار است به سلاح اتمی دست پیدا کند."

وی در ادامه همچنین مدعی شد: "این توافقنامه اشکالات دیگری هم دارد. جان کری در اظهارات خود در جلسه استماع خیلی صریح گفت که ایرانیها از همان ابتدا گفتند اگر قرار باشد غنی سازی نکنند، هیچ توافقی نمی شود. به نظر من مذاکرات می بایست همانجا متوقف می شد. "

مجری فاکس نیوز گفت: پیتر بروکس از بنیاد مطالعاتی هریتیج در مطلبی نوشت کاملا این امکان وجود دارد که ایران و کره شمالی برای رفع شکاف‌ها و نواقص برنامه هسته‌ای یکدیگر، همکاری کنند. آیا فکر می کند این نظر درست است و اگر این طور است این مسئله تا چه حد می تواند دردسرساز باشد؟

جان بولتون در پاسخ مدعی شد:" ما می دانیم که دست کم از 1998 ، ایران و کره شمالی روی برنامه موشکهای بالستیک خود کار می کرده‌اند. هدف از ساخت موشک‌های بالستیک در هر دو کشور ساخت موشک حامل تسلیحات اتمی است و هدف از آن ارسال ماهواره های هواشناسی یا ارتباطاتی به فضا نیست. آنها از فناوری دوران شوروی که در ساخت موشکهای اسکاد استفاده شده است، برای این منظور استفاده می کنند. "

وی گفت: به نظر من ما باید اطلاعات بیشتری درباره ارتباط ایران و کره شمالی به دست آوریم. به نظر من کنگره باید روی مسئله هسته ای ایران به طور ویژه تمرکز کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
nader
۰۱:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا اسراببل کودک کش که 400 کلاهک هسته ای دارد وهرروز جنایات بی شماری مرتکب میشود لال شدی و چیزی به زبان نمیاوری
آخرین اخبار