مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو خبر داد:

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه ماکو تا سال آینده

مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: فاز نخست نیروگاه برق 500 مگاواتی با ظرفیت 120 مگاوات در سال آینده

 ابراهیم جلیلی مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سرمایه گذاری خارجی در نیروگاه برق در این منطقه گفت: سرمایه گذاری  بر روی نیروگاه 500 مگاواتی برق به تازگی شروع شده که در فاز نخست آن تولید 120 مگاوات برق ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این میزان جوابگوی کامل به نیازهای منطقه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در فازهای بعدی ظرفیت تولید برق آن به 500 مگاوات افزایش می‌یابد که در این صورت با توجه به سرمایه گذار خصوصی آن امکان تصمیم گیری برای صادرات  وجود خواهد داشت.

جلیلی در خصوص این پروژه افزود: سرمایه گذاری این طرح از دو کشور ایرانی و چینی تشکیل شده که 70 درصد حجم سرمایه گذاری به کشور چین مربوط می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری منطقه ماکو در خصوص اعتبار صرف شده در این پروژه افزود: در فاز نخستان بیش از 75 میلیون دلار سرمایه گذاری شده که درنهایت به 600 میلیون دلار خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برق منطقه آزاد ماکو متصل به شبکه سرا سری است و نظارت مستقیم وزارت نیرو بر تعرفه‌های آن  صورت می‌پذیرد.

جلیلی بیان داشت: منطقه آزاد ماکو به دنبال  تولید برق در محدوده خود است و بر این اساس با یک متقاضایی تولید از ترکیه مذاکراتی داشته است همچنین به دنبال تعویض خطوط انتقال هستیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار