زنجان؛

افتتاح 13 پروژه همزمان با هفته تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 13 پروژه از جمله 900 واحد مسکونی همزمان با هفته تعاون در استان زنجان افتتاح می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد غریوی با تبریک هفته تعاون اظهار داشت: تعاون یکی از بخش‎ها و پایه‎های مهم اقتصادی کشور از زمان شکل‎گیری انقلاب اسلامی نقش خود را به‌صورت اساسی در اقتصاد کشور ایفا کرده است.
 
وی گفت: در اصل 44 قانون اساسی نیز به تعاون توجه شده و قانون تعاون به تصویب رسیده است تا این بخش بتواند نقش خود را در اقتصاد ایفا کند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: برنامه پنجم توسعه هدف‌گذاری شده تا سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور ایفا کند که به دلیل تحریم‎های ظالمانه تنها پنج درصد تحقق‌یافته است.
 
غریوی افزود: دولت تدبیر و امید در این زمینه برنامه دارد که با مشوق‎ها و حمایت‎ها از این بخش در تدوین برنامه ششم توسعه حمایت کند.
 
وی تعاون را چشمه جوشان اشتغال عنوان کرد و گفت: این بخش می‏تواند نقش خود را در اقتصاد و اشتغال کشور به‌خوبی ایفا کند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برنامه‎های وزارت تعاون در خصوص توسعه این بخش گفت: وظایف دستگاه‎های اجرایی در این برنامه‎ها مشخص‌شده که در استان نیز این وظایف پیگیری می‎شود.
 
غریوی افزود: در سال گذشته معاونت وزارت تعاون هفت راهبردی اصلی را تدوین کرده و قرار است با توجه به ویژگی‎های مناطق این راهبردها اجرایی شود.
 
وی فرهنگ‌سازی درزمینهٔ تعاون را مهم ارزیابی کرد و گفت: با ایجاد انگیزه و علاقه در بین مردم در این زمینه می‎توان به توسعه بهتری دست‌یافت.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به کمبود نیرو در بخش تعاون افزود: تأمین منابع انسانی در ادارات و تعاونی‎ها در این زمینه می‌تواند مشکل‎گشا باشد.
 
غریوی تحکیم تعاملات شبکه‎ای بین تعاونی‎ها را از دیگر راهبردها اعلام کرد و گفت: دستگاه‎های اجرایی مختلف برای توسعه این بخش باید به وظایف خود عمل کنند.
 
وی یادآور شد: بانک توسعه تعاون منابع لازم را برای اعطای تسهیلات تلاش می‎کند که منابع و تسهیلات لازم به تعاون گران ارائه شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برند سازی صنایع‌دستی می‎تواند از سوی این بخش پیگیری شود تا صنایع به شکل مطلوب‌تری در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
 
غریوی با اشاره به فعالیت شرکت‎های تعاونی مسکن گفت: گروه‌های کارشناسی تشکیل‌شده تا در قالب کمیته‎ها نظارت‎های لازم به تعاونی‎ها ازجمله تعاونی‎های مسکن صورت گیرد.
 
وی بر ضرورت رعایت ضوابط و قوانین از سوی تعاونی‎ها تأکید کرد و گفت: با این‌گونه تعاونی‎ها برخوردهای لازم صورت می‎گیرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در سال‎های گذشته تعاونی‎های استان در سطح ملی درخشش‎های خوبی داشته و امسال نیز یکی از تعاونی‎های استان زنجان به‌عنوان تعاون برتر ملی معرفی و اتاق تعاون نیز رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
 
غریوی ادامه داد: تعاون می‎تواند وظیفه خود را در زندگی مردم و اقتصاد ایفا کند که لازمه آن توجه به این بخش از سوی مردم و دولتمردان است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار تعاونی در استان زنجان تشکیل‌شده که 69 درصد در حال بهره‎برداری، 31 درصد غیرفعال است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بابیان اینکه 7 درصد تعاونی‎های استان در بخش مسکن است، افزود: 35 درصد نیز در بخش کشاورزی فعال است.
 
غریوی گفت: 23 درصد تعاونی‎ها صنعتی و معدنی، 29 درصد خدماتی و چندمنظوره و حمل‌ونقل و شش درصد در بقیه بخش‎ها است.
 
وی افزود: تعاونی‎های مصرف در سال‎های گذشته توانسته‎اند نیازمندی‎ها کارگران و کارمندان را برطرف کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان 800هزار نفر از مردم استان زنجان زیرپوشش خدمات بخش تعاون هستند که خدمات لازم را دریافت می‎کنند.
 
غریوی با اشاره به فعالیت تعاونی‎های مسکن گفت: 30 هزار قطعه زمین، 6 هزار واحد مسکونی و 3 هزار و 200 مسکن مهر از سوی تعاونی‎ها تحویل داده‌شده و 900 واحد مسکونی نیز هفته تعاون به بهره‎برداری می‎رسد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.