گزارش فعالیت در سکوی پرتاب راکت کره شمالی

رسانه های خارجی روز جمعه گزارش دادند فعالیت هایی در سکوی پرتاب راکت کره شمالی در جریان است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های خارجی روز جمعه گزارش دادند فعالیت هایی در سکوی پرتاب راکت کره شمالی در جریان است اما سطح پایین فعالیت ها در این سکوی پرتاب ، گمانه زنی درباره اینکه پیونگ یانگ تصمیم دارد یک راکت به مدار زمین پرتاب کند یا خیر را با مشکل مواجه کرده است.
با این حال تحلیل گران اعلام کردند هنوز خیلی زود است که این موضوع را منتفی بدانیم که همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی، این پرتاب انجام خواهد شد یا خیر.

تصاویر ماهواره ای اخیر که در پایگاه خبری دانشگاه جان هاپکینز امریکا منتشر شده است یک سامانه متحرک پرتاب راکت را نشان می دهد.
عدم فعالیت های عمده نیز حاکی از آن است که هیچ پرتاب راکتی برای آینده نزدیک پیش بینی نشده است.
جک لیو (Jack Liu) و جوزف اس.برمودز (Joseph S. Bermudez)، دو تن از کارشناسان اعلام کردند در صورتی که قرار باشد این پرتاب توسط پیونگ یانگ انجام گیرد، مقدمات این پرتاب از جمله بارگیری سوخت و فعالیت های مربوط به تست فشار در اتاقک های سوخت و اکسید کننده نیز باید فراهم شود.
در این گزارش آمده است سامانه متحرک در تاریخ بیست و هفتم ماه اوت امسال (2015 میلادی) مشاهده شده و برج متحرک نیز از اواسط ماه اوت در یک مکان جدید رویت شده است اما در اول ماه سپتامبر این برج متحرک به ساختمان آماده سازی منتقل شده است.
به گزارش یونایتدپرس از سئول، این دو کارشناس تاکید کردند احتمالا این اقدام به منظور تست آزمایشی انجام خواهد شد.
اما با اینحال شک و شبهه هایی در سئول و واشنگتن در رابطه با تصمیم پیونگ یانگ در مورد پرتاب این راکت در تاریخ دهم ماه اکتبر همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی همچنان وجود دارد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.