سنندج؛

اعزام 980 زائر کردستانی به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت کردستان از اعزام 980 زائر در قالب هشت کاروان از استان به سرزمین وحی برای بجا آوردن مناسک حج تمتع خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، هاشم ناظمی جلال در دیدار کارگزاران حج و زیارت استان با نماینده ولی فقیه در کردستان ، ضمن برشمردن آثار و برکات معنوی حج، این فریضه را یک تکلیف الهی واجب دانست.

وی افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری حج مظهر وحدت و تجمع مسلمین و یک واجب سیاسی تلقی می شود.

ناظمی جلال با اشاره به اعزام کاروان حج استان کردستان به سرزمین وحی گفت: در همین راستا حج و زیارت استان فعالیت ها و تمهیدات ویژه ای انجام داده است.

وی تعداد زائران حج تمتع امسال از استان را 980 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 96 نفر سهمیه خانواده شهید هستند.

وی گفت: فریضه حج یک تکلیف الهی و معنوی است و هر ساله تعداد زائران این سفر معنوی افزایش می یابد، در سال 92 تعداد 871 نفر و در سال 93 تعداد 910 زائر به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآورشد: چهار پزشک، زائران خانه خدا را در این سفر معنوی همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به تفکرات حاکم بر جهان اسلام که دین اسلام را خشن جلوه می دهد گفت: امید است حج امسال بیش از سال های گذشته با معنویت و شکوه خاصی برگزار شود و دین رحمت و مهربانی را به جهانیان معرفی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کادر سلامت پزشکی، کاروان حجاج استان را همراهی می کند گفت: این کاروان به زائران حج، خدمات آموزشی، بهداشت فردی و محیط و خدمات مشاوره روانی ارایه می کند.

دکتر حسن خدابنده لو گفت: جمعیت هلال احمر در داخل خاک عربستان دارای نمایندگی پزشکی است و با راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی در راستای پیشگیری از بروز بیماری اقدامات لازم را ارایه می کند.

وی مقوله سلامت زائران خانه خدا را مهم ارزیابی کرد و گفت: کادر پزشکی هلال احمر قبل از اعزام زایران به خانه خدا از دو ماه قبل کار ویزیت و معاینه زائران را آغاز کرده است.

  وی هدف از معاینه زائران را کنترل بیماری های ریوی، کلیوی، قلبی و جلوگیری از ابتلا زایران به بیماری های تنفسی و واگیر خاص منطقه عربستان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سرزمین ، وحی ، تکلیف ، تعداد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.