راسخ: توسعه دولت الکترونیک و دفاتر خدمات روستایی اولویت وزارت ارتباطات

توسعه دولت الکترونیک و دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها از اولویت های اساسی دولت یازدهم، شخص رییس جمهور، وزیر و وزارت ارتباطات است.

مهندس راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد حضور یافته بود گفت: توسعه دولت الکترونیک و دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها از اولویت های اساسی دولت یازدهم، شخص رییس جمهور، وزیر و وزارت ارتباطات است.
 به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس راسخ روز چهارشنبه در این مراسم و طی یک سخنرانی گفت: دولت یازدهم بویژه شخص رییس جمهور بر لزوم توسعه بخش IT و ICT به عنوان یکی از مهمترین عناصر و پارامترهای توسعه پایدار در سایر بخش ها تاکید دارد.
وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز علاوه بر توسعه حوزه IT و دولت الکترونیک به دنبال ایجاد زیرساخت های توسعه ای در این بخش است.
راسخ با تاکید بر اینکه توسعه IT و فناورری اطلاعات خود مستلزم سه مولفه اساسی شامل ایجاد زیرساخت، مهارت آموزی و بهره وری مناسب است، یادآور شد: وزارت ارتباطات آماده همکاری برای آموزش کاربران این بخش در نقاط مختلف کشور است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم دولت و این وزارتخانه تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری در کشور است.
وی ابراز داشت: وزارت ارتباطات نیز در این راستا برنامه ها و فعالیت های حمایتی از جمله اعطای تسهیلات و سایر کمک ها و حمایت های ویژه به این شرکت ها برای تبدیل دانش به سرویس و خدمات را پیش بینی کرده است.
وی بر لزوم توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات اینترنتی در روستاها به عنوان یک راهبرد مهم در امر توسعه پایدار گفت: این مهم علاوه بر ایجاد تعادل و کاهش شکاف خدماتی بین روستاییان و شهرها حتی منجر به مهاجرت های معکوس از شهر به روستاها نیز خواهد شد.
وی به یکی از اقدامات و کارکردهای مثبت وزارت ارتباطات در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با همکاری مجلس و اهتمام ویژه دولت یازدهم در حوزه آی تی بخشی از منابع مالی حاصل از ارایه سرویس های مخابراتی و آی تی در کشور برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای به خود این بخش تخصیص می یابد.
وی بر لزوم نهادینه کردن و ارایه راهبردهای عملی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز گفت: شاخص اصلی در اجرا و عملیاتی کردن برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه بر حول همین محور است.
راسخ تصریح کرد: اکنون توسعه بخش آی تی و تقویت آن، موتور محرک و پیشگام در توسعه همه جانبه کشور محسوب می شود.
همچنین در این مراسم معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد نیز طی یک سخنرانی گفت: این استان با وجود موقعیت ها و ظرفیت های بالقوه فراوان اما در بسیاری از شاخص ها در رتبه های آخر کشور قرار دارد.
مجید محنایی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات نیز استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه بیستم کشور است که لزوم حمایت های ویژه وزارت ارتباطات و دولت یازدهم در این راستا را می طلبد.
وی با اشاره به دیدار اخیر سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این نشست مقرر شد بیش از 700 روستای بالای 20 خانوار این استان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که این استان به عنوان یکی از استان های پایلوت در زمینه خدمات و فناوری های نوین ارتباطی در کشور منظور شود.
محنایی برخی محرومیت ها و عقب ماندگی های تاریخی استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی ، خدماتی و زیرساختی را یادآور شد و گفت: اگر چه عمده نیازها و دغدغه ها تاکنون نیز در همین زمینه ها بود اما نباید خدمات نوپای فناوری های نوین نیز براین مشکلات به دلیل نبود زیرساختها افزوده شود.
وی به تغییر رویکرد و نیازهای جدید بویژه در حوزه خدمات فناوری های نوین و ارتباطات در سطح کشور اشاره کرد و خواستار بهره مندی بیشتر استان در این حوزه ها همپای با سایر استان های برخوردار کشور شد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار