وزیر دفاع سابق آمریکا: آمریکا باید از صمیم قلب پذیرای توافق هسته ای با ایران باشد

لئون پانتا در مقاله ای در نشریه لس آنجلس تایمز از توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لئون پانتا وزیر دفاع سابق آمریکا در مقاله ای در نشریه لس آنجلس تایمز به بررسی توافق هسته ای با ایران پرداخت و از آن حمایت کرد.

پانتا در این مقاله اعلام کرد توافق اتمی ایران فرصتی برای آمریکاست که باید با تمام وجود و از صمیم قلب آن را پذیرا باشد.  وی تصریح کرد: توافق با ایران فرصتی را برای آمریکا به منظور تعریف یک راهبرد قدرت و نه تردید و دو دلی در خاورمیانه فراهم می کند. دولت لازم است که این موضوع را به طور شفاف اعلام کند که هدف اساسی توافق اتمی ایران تنها محدود کردن ماجراجویی های اتمی ایران نیست؛ بلکه ایجاد ائتلافی قدرتمند برای مقابله با تروریسم در آینده است.

وی همچنین مدعی شد: رئیس جمهور اوباما با توافق اتمی با ایران نخستین گام درست را در جهت محدود کردن توانایی این کشور در رسیدن به تسلیحات اتمی برداشته است. همچنین وی آراء لازم را برای وتوی رای منفی کنگره به دست آورد. کنگره به جای اینکه پیام تفرقه را ارسال کند باید از توافق حمایت کند.آنچه که می توان به مخالفان توافق گفت این است که توافق دری را به طرف صلح و ثبات در خاورمیانه باز می کند.

لئون پانتا همچنین گفت: این موضوع سبب می شود که ما به توافق با ایران نه تنها به منزله یک قمار، بلکه به منزله فرصتی برای جهانی امن تر نگاه کنیم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار