آخرین تحولات یمن:

از اعلام سه روز عزای عمومی در امارات تا حملات جنگنده های این کشور به پایگاه های انصارالله

در پی کشته شدن 45 سرباز اماراتی در عملیات ارتش یمن، امارات سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات، امارات متحده عربی در پی کشته شدن 45 سرباز خود در حمله موشکی ارتش یمن، از صبح امروز و به مدت 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

خبرگزاری امارات (وام) به نقل از وزارت امور ریاستی این کشور اعلام کرد: "رئیس دولت، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان شهادت سربازان شجاع اماراتی را که در دفاع از حق، عدالت و یاری مظلوم در عملیات "بازگرداندن امید" در ائتلاف عربی به شهادت رسیدند تسلیت می گوید". در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین اعلام می شود عزایی عمومی از صبح امروز و به مدت سه روز برقرار خواهد بود.

در پی حملات موشکی ارتش یمن به یک انبار سلاح در استان مأرب، 45 سرباز اماراتی کشته شدند.

از سوی دیگر، انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه در مصاحبه با شبکه العربیه با اشاره به کشته شدن 45 سرباز این کشور مدعی شد: استان مأرب بزودی به دست نیروهای ائتلاف سقوط خواهد کرد و آنچه که اتفاق افتاد تغییری در اوضاع نخواهد داد.
قرقاش در ادامه افزود: این حادثه در پی هدف قرار گرفتن یک انبار مهمات در استان مأرب با موشکی زمین به زمین اتفاق افتاد. قرقاش همچنین مدعی شد: ما در پی محقق کردن اهداف ائتلاف مبنی بر پایان شورش حوثی ها هستیم.

همچنین شبکه خبری بی بی سی از حمله جنگنده های اماراتی به پایگاه های انصارالله خبر داد. این شبکه گزارش داد جنگنده های اماراتی سلسله حملاتی به پایگاه های انصارالله در 5 منطقه یمن، از جمله استان صعده، پایگاه اصلی نیروهای انصارالله انجام دادند.

این شبکه به نقل از خبرگزاری امارات اعلام کرد: جنگنده های امارات شب گذشته به پایگاه های انصارالله حملاتی را انجام دادند. همچنین بی بی سی اعلام کرد این در حالی است که امارات به ندرت از عملیات ارتش خود در یمن بصورت رسمی خبر می دهد.

خبرگزاری امارات اعلام کرد در این حملات، نیروهای انصارالله و انبارهای سلاح در شهر مکیراس در استان بیضا هدف قرار داده شدند. همچنین امارات نیروهای انصارالله و خودروهایی نظامی را در استان مأرب هدف قرار داد. جنگنده های اماراتی در صعده نیز یک کارخانه ساخت مواد منفجره را هدف گرفتند. طبق اعلام امارات، در استانهای اب و صنعا نیز پایگاه های گارد ریاست جمهوری و انبارهای سلاح هدف گرفته شدند. محمد بن زاید آل نهیان، ولی عهد ابوظبی و معاون فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات گفته است کشورش بر ادامه حمایت از یمنی ها ثابت قدم است. وی در حساب توییتر خود مدعی شد: فرزندان امارات نشان دادند در از میان بردن ظلم از برادران یمنی ثابت قدم هستند. وی همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: پاکسازی یمن از شبه نظامیان کودتاگر و متجاوز که سبب ایجاد فساد و تخریب شده اند، هدفی است که از آن دست نخواهیم کشید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سرباز اماراتی مگه داریم بابا اینها همه هندی پاکستانی وبنگالی اجیر کردنند که براشون بجنگنند اگه به درک واصل شدند که بهتر اگه زنده موندنند به شون تابعیت امارات میدنند دقیقا مثل کاری که اربابشون امریکا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سرباز اماراتی مگه داریم بابا اینها همه هندی پاکستانی وبنگالی اجیر کردنند که براشون بجنگنند اگه به درک واصل شدند که بهتر اگه زنده موندنند به شون تابعیت امارات میدنند دقیقا مثل کاری که اربابشون امریکا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
پشتیبان
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خفه شو سگ کثیف/ از کی تا حالا ریختن خون کودکان و زنان شده دفاع از مظلوم در برابر ظالم /
آخرین اخبار