اتحاد کشورهای منطقه در حل مشکلات و بحران‌ها نقش بسزایی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس شورای مفتیان روسیه بر اهمیت اتحاد کشورهای منطقه برای حل مشکلات و بحران‌ها به ویژه لزوم مبارزه با داعش و مقابله با نفوذ این گروه تکفیری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب به رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: نقش شورای مفتیان روسیه به رهبری شما در وحدت مذاهب مختلف اسلامی در روسیه و همچنین حضور گسترده شیعیان در مراسم و مساجد شهرهای مختلف، نشانه‌ای از وحدت پایدار است که باید گسترش یابد. 

جنتی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون روابط دو کشور گفت: سران و مقامات ایران و روسیه بارها بر لزوم سرعت گرفتن همکاری‌ها تأکید کرده‌اند که یک بخش اصلی آن فرهنگی است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نگاه مقامات فدراسیون روسیه به ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به مسلمانان را بسیار مثبت خواند و به جایگاه روسیه در همکاری‌های اسلامی به عنوان ناظر اشاره کرد. 

ایران پیشگام ثبات منطقه و کمک به جهان اسلام است

روایل عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه هم گفت: تمامی اقدامات تهران برای برقراری صلح و ثبات در جهان اسلام و به ویژه منطقه متمرکز شده است. 

وی با تأکید بر جدی‌بودن خطرات داعش، افراطی‌گری، سلفی‌گری و وهابیت برای جهان اسلام و جایگاه مسلمانان اظهار کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری و همچنین جریان‌های انحرافی ضربات سنگین به اسلام زده‌اند و چهره این دین مبین را مخدوش کرده‌اند. 

عین‌الدین همچنین با اشاره به برنامه بین‌المللی افتتاح مسجد جامع بزرگ مسکو در اول مهرماه، از مقامات جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این آیین دعوت کرد و گفت: با توجه به اهمیت آغاز به کار این مسجد برای جامعه مسلمانان روسیه و جهان، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری و جنابعالی (وزیر فرهنگ و ارشاد) اسلامی برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنیم. 

وی در ادامه با «بسیار پرثمر خواندن» روابط شورای مفتیان روسیه و نهادهای ایرانی مستقر در این کشور به ویژه سفارتخانه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و تأثیر مثبت آن بر جامعه اسلامی روسیه، این روند را نشانه همگرایی و وحدت خواند که باید تقویت شود. 

عین‌الدین اظهار کرد: ایران و روسیه همکاری‌های بسیار گسترده‌ای دارند و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و افتتاح آن همراه رئیس دومای روسیه، زمینه بسیار خوب توسعه هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه به ویژه فرهنگی را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار