قائم مقام وزیر نیرو خبر داد:

ارتقای بهره وری به دنبال اجرایی شدن طرح فهام

قائم مقام وزیر نیرو گفت: اجرای طرح فهام باعث ارتقای بهره وری ،کاستن از تلفات شبکه و توانمند سازی صنعت برق داخل است.

ارتقای بهره وری به دنبال اجرایی شدن طرح فهامبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو امروزدر حاشیه مراسم افتتاحیه رسمی اجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام گفت: طرح فهام به عنوان یک طرح غیرسازه‌ای و در راستای مدیریت بهره‌وری انرژی در وزارت نیرو مطالعات از سال‌های گذشته آغاز شده و این طرح به عنوان یکی از پروژه‌های وزارت نیرو در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 وی در ادامه اظهار داشت: طرح فهام باعث ارتقای بهره‌وری، کاستن از تلفات برق و همین طور زمینه‌های توانمندی‌های داخلی برای صدور خدمات به خارج از کشور به حساب می‌آید.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد:این طرح مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را در خود دارد که از ان میتوان به بهبود بهره‌وری کار، تغییر شیوه مصرف و به عنوان ابزاری در خدمت فرهنگ اشاره کرد.

محمودی در خصوص تامین منابع مالی این پروژه بیان کرد: تلاش ما تامین مالی پروژه از طریق بخش خصوصی است و که این بخش نیازمند ضمانت‌، توجه‌ و حمایت‌های مخصوص به خود است و در کنار انها مشوق‌هایی را مانند تسهیلات برای بخش خصوصی درنظر گرفته ایم.

وی اذعان داشت: این طرح بازار خوبی را در بخش نرم‌افزاری و سخت افزاری و انتقال اطلاعات  را برای بخش خصوصی فراهم  کرده است و با آینده ای که برای کشورمان دیده می‌شود باید زیر ساخت های کشور را بهره‌ور تر کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص شرکت‌های کنتورسازی گفت: تغییر مسیر صنعت برق کشور بزرگترین تضمین به شرکت‌های سازنده کنتور است که شرایط برای آنها مساعد خواهد شد. 

محمودی  در خصوص قیمت برق گفت: حامل‌های انرژی در قالب قانون هدفمندی یارانه‌ها سرنوشت آن مشخص شده مجموع این موارد در مدت 5 سال به قیمت واقعی خود می‌رسد که در گام نخست هر سال 20 درصد به قیمت آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اا ، ااا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار