قم؛

انتشار کتاب «خاتمیت، امامت و مهدویت»

کتاب خاتمیت، امامت و مهدویت با عنوان مهدویت و مسائل جدید کلامی به چاپ رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان قم،این کتاب نتیجه سلسله درس‌هایی است که در جمع دانش‌پژوهان دوره تربیت مربی مهدویت در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ارائه شده است.

 عنوان مهدویت و مسائل جدید کلامی شامل مباحثی مانند مهدویت و خاتمیت، ولایت فقیه و دموکراسی، مهدویت و اومانیسم، مهدویت و لیبرالیسم، مهدویت و سکولاریزم، مهدویت و تساهل و تسامح، مهدویت و جهانی شدن و جهانی‌سازی، مهدویت و فرجام تاریخ، مهدویت و مدرنیته، مهدویت و طرح‌های آرمان‌شهر و... است. 

فهرست مسائل جدید کلامی و دین‌پژوهی مرتبط با مباحث مهدویت، مهدویت و امام مهدی(عج)، مسائل جدید کلامی، وجه تسمیه عقاید به علم کلام و رابطه علم کلام با فلسفه و رابطه کلام با فلسفه دین از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.
 
خاتمیت، دلایل اثبات خاتمیت، منکران خاتمیت و راز و فلسفه خاتمیت از مباحث اصلی مطرح شده در این کتاب است.
 
مفهوم‌شناسی خاتمیت، خاتمیت ضروری دین، ادله نقلی خاتمیت، بررسی آراء مفسران قرآن در مورد آیه خاتمیت، دلایل عقلی خاتمیت، تحلیل ابتکاری، عرفان و اثبات خاتمیت، توجیه و تاویل معنای خاتم، دیدگاه‌های ناقص در تحلیل خاتمیت، سخن اقبال در ترازوی نقد، ولایت پشتوانه نبوت و امامت، مهدویت تداوم راه امامت، برهان در قرآن و فلسفه ختم نبوت تشریعی از جمله عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب است.
 
کتاب خاتمیت، امامت و مهدویت(مهدویت و مسائل جدید کلامی) از سوی رحیم لطفی تالیف شده و با قیمت 10 هزار تومان و هزار نسخه به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: جامع ، مهدویت ، قم ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.