50 قاری ممتاز کشور در سومین طرح قرآنی اسوه شرکت می‌کنند

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در خصوص طرح آموزشی تربیتی اسوه گفت: سومین دوره این طرح از هجدهم تا بیست و هفتم شهریور در شهر قم برای تربیت نوجوان متخلق به اخلاق قرآنی برگزار می‌شود.

محمدتقی میرزا جانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  طرح آموزشی تربیتی قرآن کریم اظهار داشت: سومین دوره این طرح از هجدهم تا بیست و هفتم شهریور در شهر مقدس قم با حضور حدود 50 قاری ممتاز نوجوان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف تربیت قاریان که علاوه بر تسلط بر مسائل فنی قرائت به اخلاق قرآنی نیز پایبند باشند، برگزار می‌شود به طوریکه قاریان نوجوان توسط دبیرخانه شورای عالی قرآن از سراسر کشور رصد و انتخاب شده پس از یک دوره پنج ساله فارغ‌التحصیلان این طرح محسوب می‌شوند.

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن ادامه داد: طی این 5 سال 10 دوره شامل دروس مختلفی در حوزه فن قرائت و علاوه بر آن دروس علوم قرآنی شامل مفاهمیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح که از تابستان سال 93 آغاز شده علاوه برپایی 2 دوره به صورت اردوهای حضوری 15 روزه با اعضا طرح اسوه از طریق ارسال نشریه و پیامک ارتباط ادامه دارد و انواع مشاوره‌های معنوی، تربیتی و اعتقادی توسط مشاورین ارائه می‌شود.

میرزا جانی اظهار داشت: در طرح اسوه غیر از خود قاری نوجوان با والدین، مدیر مدرسه، امام جماعت مسجد محله قاری و همچنین استاد قرائتش در شهرستان ارتباط برقرار می‌شود تا همه افرادی که در رشد و تربیت این قاری نوجوان موثرند هم‌افزایی صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه «جامعه فرهنگی قرآنی عصر با همکاری شورای عالی قرآنی برگزار کننده طرح اسوه است» خاطرنشان کرد: هر قاری نوجوانی که عضو این طرح می‌شود پس از گذراندن 10 دوره قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه تخصصی پایان دوره را دریافت می‌کند. 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.