استاد فرشچیان در جمع خبرنگاران:

من سعی می‌کنم با کارهایم عظمت ایران را نشان دهم

دلم می‌خواهد اثری خلق کنم که مردم را متنبه کند و از هدایت بگوید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استاد محمود فرشچیان در حاشیه‌ رونمایی از دو اثر تازه خود در موزه استاد فرشچیان واقع در کاخ موزه سعد‌آباد گفت: در تابلوی «آسمان چهارم» بحث به معراج رفتن پیامبر عظیم‌الشان اسلام را به تصویر درآوردم و به موضوع به معراج رفتن تنهایی پیامبر اشاره داشتم.

وی افزود: در مورد کار «شام غریبان» باید بگویم که استفاده از رنگ‌های که بتواند تاریکی لحظات حزن‌آلود شام غریبان را نشان دهد مشکل بود اما به لطف خداوند آن را انجام دادم.

وی خاطرنشان کرد: دلم می‌خواهد در مملکت ما خوبی و محبت گسترش یابد ما این پتانسیل را داریم که خیلی خوب باشیم از این رو در خلق آثارم روی خوب بودن، ستیز با ظلم و ستیز با وسوسه‌های شیطانی متمرکز شده و کار می‌کنم.

وی اظهار کرد: زمینه‌ کارهایم بیشتر روحانی، نفسانی و چند تم مختلف را در نظر داشته‌ام.

استاد فرشچیان ادامه داد: خیلی کارها را دلم که می‌خواهد انجام دهم و اگر خدا کمکم کند دست به خلق آثاری بزنم که گیرایی داشته باشد و به نوعی روی بحث هدایت متمرکز باشد تا شاید مردم را متنبه کند.

وی درباره تاسیس دانشگاه‌های هنری سنتی گفت: من 30 سال است که پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را مطرح کرده‌ام و گفته‌ام که هیچ سمتی نمی‌خواهم فقط برای خدمت به مملکت و مرز  و بومم دلم می‌خواهد این هنرها حفظ شود زمانی فرش ایران در رتبه اول دنیا بود اما امروز در رتبه حدود 30‌ام قرار دارد صنایع دستی حتی مهر و تسبیح از کشور چین می‌آید که نباید چنین باشد.

وی  افزود: صد در صد به آینده امیدوارم و امید دارم که بحث این دانشگاه همان طور که امروز هم صحبتش بود به جدیت پیگیری شود.

استاد فرشچیان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کشورهای عربی هنر ایران را از طریق نقاشی‌های وی شناخته‌اند و اینکه استاد فرشچیان چه برنامه‌ای برای بهتر شناخته شدن چهره ایران دارند، گفت: چهره ایران با مدیریت مقام معظم رهبری و سیاست جمهوری اسلامی ایران بهتر خواهد شد و هنر من هم آب و رنگی به این جریان می‌دهد تا به دنیا نشان دهیم ایرانیان فرهنگ‌دوست هستند.

خالق اثر شام غریبان و آسمان چهارم بیان داشت: من در آمریکا هم که هستم سعی می‌کنم به همه بگویم که ایران مملکت صلح و دوستی است و همچنین لبنان و سوریه و دیگر کشورها هم همین‌طور؛ آنها این اشتباه را نکنند که نظر نامطلوبی درباره این کشورها داشته باشند.

وی افزود: هنر یک ابزاری است که می‌توان عظمت فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی را نشان داد که من سعی می‌کنم با کارهای خودم این عظمت را نشان دهم.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار