ماشین توهین به مردم را متوقف کنید/ آقای مشاور وزیر صنعت! چه کسی "انگل" است؟

وزیر صنعت کسانی که قصد کرده اند تا بهبود کیفیت و کاهش قیمت، خودروی داخلی نخرند را "خائن" نامید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ابتدا وزیر صنعت، معدن و تجارت، کسانی که قصد کرده اند تا بهبود کیفیت و کاهش قیمت، خودروی داخلی نخرند را "خائن" نامید. سپس روزنامه مرتبط شان، آنها را "مگس" خواند و اینک نوبت مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون سازمان توسعه تجارت ایران است که با ادبیاتی زشت و سخیف، به این حرکت بتازد و از تمثیل هایی مانند انگل درون حلزون و دستی در آستین مرموز، در توصیف این حرکت خودجوش و واقعاً مردمی استفاده کند.
با این روند، باید منتظر شد و دید که اطرافیان وزیر در مرحله بعدی، کدام جنبه از ادب و ادبیاتشان را رو خواهند کرد ؛ هر چند که امیدواریم عاقلی پیدا شود و این ماشین توهین را متوقف کند.

ابتدا متن کامل یادداشت "محمدرضا مودودی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون سازمان توسعه تجارت ایران " را که در روزنامه گسترش صنعت،معدن و تجارت منتشر شده، بخوانید و سپس پاسخ عصر ایران به این افاضات را مطالعه کنید:

ماشین توهین به مردم را متوقف کنید/ آقای مشاور وزیر صنعت! چه کسی


کمپین «دلواپسان خودروی صفر داخلی» 

معروف است که ما ایرانی‌ها می‌دانیم چه چیز را نمی‌خواهیم، اما به واقع نمی‌دانیم که چه چیز را می‌خواهیم! و این ضعف فرهنگی، چه بسا قرن‌هاست که ما را در مسیر تاریخ گمراه کرده است! اگر نخواهیم نمودهای این ذهنیت را در تاریخ و سیاست جست‌وجو کنیم، 
 
اما در بخش اقتصادی نیز این قاعده، مستثنا نیست و ردپای این ذهنیت را حتی می‌توان در فضای کسب و کار داخلی مشاهده کرد.به عنوان نمونه‌ای از بی‌شمار مثال‌های مشابه، خودرو از جمله محصولاتی است که واردات آن، آستانه تحمل بسیاری از منتقدان داخلی را چنان کاهش داده که گاهی نعره‌زنان و مویه‌کنان، دایه مهربان‌تر از مادر شده و از نابودی صنعت داخلی گلایه می‌کنند و از انباشت خیابان‌های شهرها از خودروهای لوکس وارداتی مرثیه می‌سازند و در همان حال، با چرخشی اعجاب‌آور و همزمان، دیوارهای تعرفه را چون چماقی بر سر تولید داخل می‌کوبند و با انتقاد از کیفیت و عملکرد خودروهای ساخت داخل، مظلومیت مصرف‌کننده داخلی را هوار می‌کشند و از انحصار خودروسازان، فغان سر می‌دهند! 

به این ترتیب حکایت عبرت‌آموز آن پدر و پسری را بازگو می‌کنند که الاغی را برای فروش به بازار می‌بردند و نمی‌دانستند که بنابر قضاوت عوام، مصلحت آن است که پیاده طی طریق کنند یا سواره؟! و هر انتخاب‌شان، در نهایت قضاوتی تلخ برای‌شان به دنبال داشت! 

اما این حکایت، فقط گویای تصویری از واردات یا تولید داخل نیست، بلکه حتی در بخش مصرف هم، باز به نوعی قابل تعمیم است.در حالی‌که کشور با مشکل بیکاری دست به گریبان است و واحدهای صنعتی، آسیب‌خورده از ترکش‌های تحریم ظالمانه غرب، در بستر احتضار به سر می‌برند و هنوز سر از بالین محدودیت‌ها و محرومیت‌های جهانی برنداشته‌اند؛ برپایی کمپین «خرید خودروی صفر داخلی ممنوع» که به تازگی در شبکه‌های مجازی رواج یافته، چه معنای پنهان و آشکاری می‌تواند داشته باشد؟! 

صرف‌نظر از تمام ضعف‌ها و کاستی‌هایی که صنعت خودروی داخلی مبتلا به آنهاست و هیچگاه قابل دفاع نبوده و نیست؛ اما منصفانه آن است که روی دیگر این سکه را نیز نادیده نگرفت و حداقل به اندازه یک پرسش کوتاه از خود سوال کنیم که منافع حاصل از این نهضت ضدتولید داخل، به جیب چه کسانی می‌رود؟! و چه کسانی از صرف این همه انرژی برای تخریب تولیدات داخلی، سود می‌برند؟! 

در علم انگل‌شناسی، انگلی هست که بعد از ورود به بدن حلزون خیلی زود با کمبود منابع غذایی مواجه می‌شود و از آنجا که بدن کوچک حلزون نمی‌تواند تمام نیاز این مهمان ناخوانده و مهاجم فرصت‌طلب را تأمین کند، پس باید این بدن کوچک را با یک اندام بزرگتر جایگزین کند. بنابراین با حمله به چشم‌های حلزون، آنها را متورم می‌کند، آنقدر که چشم‌های ورم‌کرده حلزون موردتوجه پرندگان قرار می‌گیرد و بنابراین شکار این طعمه را به فرصتی برای جابه‌جایی تبدیل می‌کند و انگل محیط بزرگتری برای زندگی خود می‌یابد. 

در صنعت خودروی جهانی نیز به نظر می‌رسد خودروسازان خارجی که از یکسو نظر به بزرگی بازار داخل ما دارند و از سوی دیگر با انباشت خودروی تولیدی در انبارهای‌شان مواجهند؛ با دیده سهم‌خواهی به بازار ایران می‌نگرند در حالی‌که تولیدشان بسیار بیشتر از تقاضاست، بازار بکر ایران را بسیار جذاب می‌بینند و چشم‌پوشی از بازار حداقل ۲ میلیارد دلاری این صنعت، برای‌شان بسیار دشوار است، بنابراین صرف فقط ۵درصد از مبلغ کل این بازار نیز چندان دور از تصور بازاریابی نیست و در نهایت می‌تواند برای آنها بسیار سودآور باشد.

درست است که تمام مرثیه‌ها در مذمت اجحاف خودروسازان داخلی در حق مصرف‌کنندگان مظلوم و بی‌پناه است(! ) اما چرا این دلسوزان مردم، دلواپس فلج‌شدن چند هزار بنگاه در بزرگترین زنجیره تولیدی کشور نیستند؟! و چه سودی از این آب به آسیاب خودروسازان خارجی ریختن، نصیب آنها می‌شود که اینچنین دلسوزی و دلواپسی را به یک نهضت عمومی تبدیل کرده‌اند؟!

تورم چشم خودروی داخلی که آن را به شکاری لذیذ برای رقبای خارجی تبدیل می‌کند، محیط زندگی کدام انگل اقتصادی کشور را وسعت خواهد داد و شرایط رشد و محیط تکثیر آن را بهینه خواهد کرد؟! و انباشت خودروهای صفر در انبارهایی که با لذت و شعف تصویر آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، چه فایده‌ای برای اشتغال جوانان دارد و چه تاج باشکوهی به سر مردم در این جشن بزرگ اتلاف سرمایه‌های ملی می‌گذارد؟! 

شکی نیست که خودروی داخلی نوزاد ۵۰ ساله‌ای است که هنوز بالغ نشده است(!) اما قربانی‌کردن این فرزند ملی و عضو خانواده بزرگ اقتصاد ایران در پای منافع رقبای خارجی، بی‌تردید نه افتخاری ارزشمند برای مردم ایران است که بتوانند به خاطرش هورا بکشند و پایکوبی کنند و نه شایسته جشنی است که بتوان شادمانه در مرگ صنعت پویای این کشور برایش، در شبکه‌های اجتماعی رقصید! 

اگر کیفیت خودروی داخلی مشکل دارد، این فقط نشانه سوءمدیریت نیست؛ بلکه برآیند شرایطی است که بر صنعت خودروی داخلی نیز مانند صنایع تولیدی دیگر کشور تحمیل شده است. وقتی تحریم، به‌صورت مستقیم صنعت خودروی داخلی ما را نشانه رفته بود و امکان تبادل دانش فنی و فناوری روز را از این صنعت دریغ کرده، سزاوار نیست تمام ضعف‌های موجود را به حساب این صنعت گذاشت و عامل تمام کمبودها را مدیریت این صنعت دانست. 

وقتی کشورهای غربی، در طول سال‌های گذشته تحریم، تمام راه‌های مبادله را در برابر ایران مسدود کرده‌اند و تا مرز مرگ صنعت ایران پیش رفته‌اند، کدام غیرت ملی حکم می‌کند که امروز فرش قرمز فراروی تولیدات همان غرب ستیزگر پهن و در وصف خودروهای خارجی مدیحه‌سرایی کرد و سنگ کم به ترازوی تولیدات داخلی نهاد! چه افتخاری در این تملق اقتصادی نهفته است؟! کدام قرینه دیگری را می‌توان در تاریخ ملت‌ها یافت که چنین نسبت به دشمنان اقتصادشان کرنش کرده باشد و تحقیر و نفرت‌شان را سجده کرده باشد؟! 

گاهی لازم است که فقط تابلوی «ممنوع» جاده‌ها را تماشا نکنیم؛ بلکه به آن دستی که این تابلو را بالا گرفته است هم نگاهی بیندازیم! دستی شاید فرو رفته در آستینی مرموز که به راستی نمی‌دانیم از آن کیست! 
 
پاسخ 
دست خدا با جماعت است

1 - بلافاصله بعد از تیتر کمپین خودرو ، نوشته اید که ما ایرانی ها می دانیم چه نمی خواهیم ولی نمی دانیم چه می خواهیم. سپس ماجرای پدر و پسر و الاغ شان را مطرح کرده اید که آخر سر هم نفهمیدند با کدام ساز مردم باید برقصند؟!

در پاسخ باید گفت، درباره خودرو که سنگش را به سینه می زنید مردم دقیقا می دانند چه می خواهند و چه نمی خواهند.
اگر شما نمی دانید ، یک بار برای همیشه بدانید: " آنچه مردم نمی خواهند خودروی بی کیفیت و گران است و آنچه می خواهند، خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب است." امیدوارم فهمیده باشید که مردم چه می خواهند و چه نمی خواهند. 

درباره ماجرای پدر و پسر و الاغ شان هم ، ماجرا را برعکس دیده اید چرا که اتفاقاً این مردم هستند که نمی دانند به چه ساز شما برقصند: زمانی که سخن از خودکفایی و حمایت از خودکفایی است فریاد می زنید که ما خودروسازان خودکفا شده ایم و زمانی که قیمت دلار بالا می رود، خودکفایی یادتان می رود و فریاد می زنید قطعات وارداتی مان گران شد و باید خودرو را گران کنیم. یا به هزار تبلیغ و تیزر، مردم را به خرید خودرو تشویق می کنید و بعد از خرید، آنها را در مراکز خدمات پس از فروش سر می دوانید و ... .

2 - سخن از "تخریب تولیدات داخلی" به میان آورده اید. اما واقعیت این است که باید می گفتید "تولید خراب داخلی" .

هیچ کس دوست ندارد آنچه مهر "ساخت ایران" می خورد، آنقدر بی کیفیت باشد که نتواند بدان افتخار کند. خودرو هم از این امر مستثنی نیست. قطعا همه ماهایی که به یک ایران سربلند و پیشرو می اندیشیم ، بسیار دوست داریم نه تنها خودروهای فاخر و کیفی تولید خودمان را سوار شویم ، بلکه آن را با سربلندی به کشورهای دیگر صادر کنیم. 
اما متأسفانه آنچه تولید می شود، چنان وضعیتی دارد که وقتی خودروی وطنی را به نمایندگی می بری و از مشکلاتش شکایت می کنی، این جمله آشنا را می توانی از خود کارکنان نمایندگی بشنوی که "ای آقا! چه انتظاری داری؟ ماشین ایرانی است دیگر!"

شما خودروی با کیفیت تولید و عرضه کنید و گرانفروشی نکنید، آنگاه خواهید دید که مردم ایران با اشتیاق، خودروهای داخلی خواهند خرید و از تولید منزه و متعالی داخلی حمایت خواهند کرد.

3 - مرقوم فرموده اید: "حداقل به اندازه یک پرسش کوتاه از خود سوال کنیم که منافع حاصل از این نهضت ضدتولید داخل، به جیب چه کسانی می‌رود؟! و چه کسانی از صرف این همه انرژی برای تخریب تولیدات داخلی، سود می‌برند؟!"

متأسفانه صورت مسأله را نادرست نوشته اید. هیچ نهضت ضدتولیدی از سوی مردم راه اندازی نشده است بلکه این نهضت، دقیقاً در راستای حمایت از تولید است چرا که تولید کنندگان را وا می دارد که از این پس، به سمت محصولات کیفی بروند. آیا درخواست مردم از خودروسازان که از این به بعد خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنید، نهضت ضدتولید است؟ اگر این گونه باشد، باید گفت که اگر مردم از خودروسازان بخواهند خودروی بی کیفیت و گران تولید کنند، نهضت حمایت از تولید راه انداخته اند؟!

علاوه بر این، در پاسخ به سؤال تان که منافع این ماجرا به جیب چه کسانی می رود؟ بهتر است مستحضر باشید که بزرگ ترین منتفع این ماجرا مردم هستند که اگر صدایشان شنیده شود، پس از سال های دراز که ناگزیر از خودروهای بی کیفیت و گران شده اند، خواهند توانست، خودروهای بهتر و با قیمت مناسب تری سوار شوند و صد البته کمتر قربانی تصادفات شوند.

البته شما می گویید که خودروسازان خارجی برنده این ماجرا هستند. این یک امر بدیهی در اقتصاد است که هر کسی کالای خوب و با قیمت مناسب ارائه دهد، برنده می شود، چه خودرو باشد، چه چای و چه لوازم التحریر و چه هر چیز دیگر.
بنابراین، سخن گفن از این که در این ماجرا خودروسازان خارجی برنده می شوند، اعتراف به سطح نازل کیفیت و قیمت بالای تولید داخلی است.
 بنابراین به جای هزینه کرد از مردم ، فکری به حال کیفیت و قیمت خودروهای داخلی کنید.

4 - بحث انگل و حلزون تان هم آنقدر بی ادبانه است که ترجیح می دهیم وارد این مقوله نشویم و قضاوت را در باره توهینی که کرده اید به مردم واگذاریم. فقط به این نکته می پردازیم که انگل ، کسانی هستند که سال های سال از خون مردم ارتزاق کرده و امروز طلبکار هم شده اند. 

5 - پرسش کرده اید که این کمپین چه فایده‌ای برای اشتغال جوانان دارد و چه تاج باشکوهی به سر مردم در این جشن بزرگ اتلاف سرمایه‌های ملی می‌گذارد؟! 

در پاسخ باید گفت که هدف این کمپین، ارتقاء کیفیت و تناسب قیمت خودروهای تولید داخل است که همراستا با سند چشم انداز ایران است که مقرر می کند صادرات یک میلیون خودرو در سال 1404 (ده سال بعد) محقق شود. چنین هدفی، نه تنها از اشتغال نمی کاهد بلکه اشتغالزا نیز هست. 

اتلاف سرمایه های ملی هم ، نه کمپین مردم که تبدیل فولاد و مواد اولیه دیگر به محصولات نامرغوب است، اتلاف سرمایه های ملی، این است که خودروهایی بسازیم که صفرشان از فرسوده های خارجی ، بیشتر بنزین می سوزانند. اتلاف سرمایه های ملی یعنی تولید خودروهایی که با تصادفاتی معمولی سرنشینانشان را به کشتن می دهند یا در جا آتش می گیرند.

درباره تاج باشکوه هم ما از شما می خواهیم که خودتان بفرمایید وضعیت فعلی خودروسازی که شما دم از آن می زنید، چه تاجی بر سر مردم نهاده است؟ دست پیش می گیرید که پس نیفتید؟

6 - خدا خیرتان دهد که بهترین تعبیر را درباره صنعت خودروسازی داخلی به کار بردید: "نوزاد ۵۰ ساله‌ای است که هنوز بالغ نشده است" 
 
وقتی صنعتی بعد از نیم قرن، نوزاد و نابالغ است و همچنان اصرار دارد مردم تغذیه اش کنند و در مقابل ، خرابکاری اش را رفع و رجوع کنند، حتماً با یک موجود بیمار مواجه هستیم که به جای ترحم، به مداوا نیاز دارد. علاج این بیمار هم که از فرط تنبلی ، زخم بستر گرفته، از جا برخاستن و حرکت کردن است.

انصاف دهید که در کجای دنیا، خودروسازی وجود دارد که 50 سال سابقه داشته باشد و وضعیتش اینگونه باشد؟ در 50 سال گذشته، خودروسازی هایی که راه اندازی شده اند، یا توانسته اند روی پای خود بایستند و سودآوری داشته باشند و سری در میان سرها درآورند یا بساط شان را جمع کرده اند تا نه خود را بیازارند و نه مردم را. خودروسازی ایران هم چاره ای جز انتخاب یکی از این دو راه ندارد: یا باید اصلاح شود و یا بساطش را جمع کند تا مردم تکلیف شان را بدانند. ما البته دوست داریم گزینه اول رخ دهد.

7 - باز هم پای تحریم ها را به میان کشیده اید. بله! حتماً تحریم ها اثر داشته اند ولی مگر قبل از تحریم ها، وضعیت خودروسازی مناسب بود؟ وانگهی تمام تقصیر را به گردن تحریم ها انداختن و سهم مسائل دیگر را نادیده گرفتن، چشم بستن بر روی دردهایی است که روز به روز مزمن تر می شوند. 
چندی پیش یکی از مدیران ارشد خودروسازی کشور می گفت که در سال های گذشته، به حدی استخدام های غیر ضروری و توصیه ای شده است که هم اکنون ناگزیریم به هزاران نفر حقوق اضافه بدهیم و این در حالی است که می توانیم با یک سوم پرسنل موجود ، کارخانه را اداره کنیم. این یعنی اشتغالزایی کاذبی که منجر به افزایش قیمت ها شده و مردم باید هزینه استخدام های سفارشی و سیاسی و ... را بپردازند.

این تنها یکی از مشکلاتی است که هیچ کس عزمی برای حلش ندارد و علاوه بر آن، دهها مشکل ریز و درشت نیز گربیانگیر این صنعت است که باید توسط مسوولان حل شود ولی گویا برخی از آنها، ماموریتی جز حمایت متعصبانه از خودروسازی و اهانت به منتقدان برای خود قائل نیستند.

8 - مردمی که تصمیم گرفته اند خودروی بی کیفیت نخرند را نواخته اید که در برابر دشمنان کرنش کرده اند: " کدام قرینه دیگری را می‌توان در تاریخ ملت‌ها یافت که چنین نسبت به دشمنان اقتصادشان کرنش کرده باشد و تحقیر و نفرت‌شان را سجده کرده باشد؟! "

اولاً این ها همان مردمی هستند که در جنگ 8 ساله، در برابر مهاجمان و حامیان جهانی شان جانانه ایستادند. بنابراین، حرمت نگه دارید و بدانید که درباره چه کسانی، چه چیزی می گویید.

ثانیاً این مردم نیستند که تملق می کنند، بلکه متملقان کسانی هستند که در شبه رسانه هایی که با رانت اداره می شوند، سعی در ماله کشی سخنان وزیر و حمایت متعصبانه از خودروسازی بی کیفیت داخلی دارند. مصداق هایش را خودتان به راحتی پیدا کنید.

ثالثاً مردم تحقیر و نفرت را سجده نمی کنند. بلکه اتفاقاً علیه آن به دست به اقدام زده اند و دیگر نمی خواهند خودروهای متعلق به قرن گذشته میلادی را به قیمت گزاف تحمل کنند. شما اگر راست می گویید به جای تحقیر و نفرت، تکریم و عشق به میان آورید.

9 - گاهی نیز لازم است تابلوی دور زدن ممنوع را نیز در جاده دید و مردم را دور نزد و دانست که در کمپین اخیر، هیچ ماجرای مرموزی وجود ندارد، دست و آستین، همه متعلق به مردمی است که امید بسته اند به "یدالله مع الجماعه" .

منبع:عصرایران
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۰
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
نمیدونم چرا این خودرو نخریدن اینقدر واسه بعضیا (از جمله وزیر محترم صنعت که با رای مردم روی کار اومده) سخت اومده. تا کیفیت ماشینهای ایرانی نره بالا و قیمتش واقعی نشه نمیگم همه ولی اکثرا نمیخرن.حالا بیایید سر اینایی که نمیخرن رو ببرید...
والا...
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۰۷:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خدا لعنت کنه کسی که این ملت رنج کشیده ومظلوم رو با الفاظ بی ادبانه خطاب میکنه این کمپین مال مردم وخواست اونهاست این الفاظ هم لیاقت خودشون و خونواده شونه از مردم خواهش میکنم خودرو صفر نخرن چه داخلی چه خارجی وچه چینی تمامشون یا قیمتاشون کذایی است یا کیفیت وخدماتشون ویا هر دو، درود بر ملت شریف ایران
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۳:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
فقط می تونم بگم جوابیه محشر بود. دست مریضاد
Iran (Islamic Republic of)
روشنگر
۱۲:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
شکل و امکانات این خودرویی که تولید میکنید مال سی چهل سال پیشه واقعاً خجالت داره. تو رو بخدا لیاقت مردم ما اینه مردمی که انقلاب کردن شهید و اسیر و جانباز دادن و همیشه تو فراخوانی های دولت لبیک میگن و روی استکبار و دشمنای ملت رو سیاه میکنن. مردم نجیب ایران مگر چه خواستند همیشه به حداقل قانع بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
مرگ نزدیک کن.آفرین تفسیرخوبی برای خودروی داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
خودرو گرون و بیکیفیت به ما تحمیل میکنند، ادعا دانش روز رو هم دارند، ریشه کار رو درست کنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
خودرو گرون و بیکیفیت به ما تحمیل میکنند، ادعا دانش روز رو هم دارند، ریشه کار رو درست کنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
کاش این درد فقط در بخش صنعت بود میشه بفرمایید شان این ملت کجا گرامی داشته شد در بانک. در صف نانوایی ها. در محضر پلیس راهنمایی در بیمارستانها در تاکسی ا توی این مملکت انچه حرمت نداره ملت است
United States of America
آرش
۰۸:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
خدایش میخام بدونم ماشین همین وزیر صنعت و ادمای اطرافش تولید ملیه یا خودروهای اروپای..
چراخودشون ازتولیدات داخل استفاده نمیکنن..!
اینا ک مسئولامون هستن باهامون این برخوردا دارن دیگه نباید از دشمنامون انتظاری داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اگر مسئولین وزارت صنعت و شرکت های خوروسازی واقعا راست میگند پس چرا هیچ یک از آنها و حتی بچه ها و نزدیکانشان هیچ وقت پراید نمی خرند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
آنچه مردم نمی خواهند خودروی بی کیفیت و گران است و آنچه می خواهند، خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب است." امیدوارم فهمیده باشید که مردم چه می خواهند و چه نمی خواهند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خداوند خودش این مردم رو از شر انگلها و رالوهایی که باعث خراب شدن اقتصاد شده نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۲:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
قیمت تمام شده یک پراید چیزی حدودشش میلیون تومان است
Iran (Islamic Republic of)
مام میهن
۲۲:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خیلی دلم می خواد بدونم آقای وزیر خودشون چه ماشینی دارن !
آیا از محصولات شرکتهای عظیم و مونتاژکار خودمان است یا ......... ولش کن دلمون خونه
اقا نخرید منم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
همچنان خودرو نخرید داره جواب میده احسنت به این مردم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
((خائن)) (انگل)و... کسانی هستند که با کیفست ضعیف خودرو هاشون توی این سال ها با آتش گرفتن خودرو ،ضعف سیستم های ترمز و بدنه و نوع اسکلت خودرو باعث کشته شدن خیلی از مردم شده است من شاهد بودم چند سال پیش خودرو 405 همسایمون داخل جاده به دلیل نقص فنی آتش گرفت و نوزاد 3 ساله اش در آتش سوخت و همسرش در بیمارستان عصاب و روان بستری بود و یکی از آشناهامون که با پراید مسافرت رفته بود به دلیل ضعف در بدنه خودرویی که مخصوص درون شهری است در جاده واژگون و فرزند 8 ساله اش فوت نمود حالا چه کسی لایق این صفات می باشد خدایی قضاوت کنید ................................به امید صنعت ملی نه صنعت چینی وارداتی
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر بیسوادی و بی شعوری
۲۱:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
وزیر صنـــــــــــعت ....اســـتیضاح ..استــــــــــــیضاح
United States of America
یک هموطن
۲۱:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
همه این مشکلات به خاطر اینه که دولت ما وظیفه خودش رو فراموش کرده، عوض اینکه از کسی که واقعا دلسوز مردمه حمایت کنه از یه سری افرادی حمایت می کنه که عرضه ندارند با یه خودروساز خارجی رقابت کنند اون هم با این وضع حقوق و دستمزد توی ایران، وقتی بعضی مدیرای خودروسازهای داخلی فیش حقوقشون 30تا 40 میلیونه ویه کارگر خط که بیشتر بار فنی روی دوش اونهاست حقوقش به زور کفاف زندگیشونو میده، خب معلومه پول خرید این آهن غراضه ها تو جیب چه کسایی میره، خب کسی که 30، 40 میلیون پول می گیره ازش توقع باید داشت که این مشکلات رو حل کنه اما از اونجایی که این افراد به صورت سفارشی به اون پست و مقام رسیدند خب توان رفع مشکل رو ندارند هیچی، خودشون میشن سرطان که واسه علاجشون هیچ درمانی نیست و همیشه هم توقعاتشون موجب ایجاد مشکلات داخلی واسه خودروسازها میشه، خب رفع این مشکل نیازمند مدیریه که اول از همه نیروهای داخلی اون شرکت ها قبولش داشته باشند نه افراد بالا سری، خب اینه که فساد داخلی همه جا رو می گیره و حق به حق دار نمی رسه.
از دولت خواهش می کنیم که این نوزاد نوپا رو بگداره رو پای خودش وایسته و ما مردم که صاحب اصلی این نوزاد هستیم بلدیم چطور اونو ادب کنیم. لطف کنید شما برای وطیفه خودتون که نظارته اهمیت بیشتری قایل بشید و وظیفه بازاریابی رو به اهل فنش بگذارید، این نکته رو هم بایستی بهش توجه کرد که بازار فروش این شرکت ها فقط ایران که نیست بایستی یه کمی جهانی فکر کرد، جهانی، اگه اینها برای بازار جهانی برنامه ریزی کرده بودند الان به این فلاکت نمی افتادند. اینها 9 میلیاردو ول کردند به 80 میلیون چسبیدند. از قدیم میگند از ماست که برماست.
Iran (Islamic Republic of)
كريم
۲۱:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
وزير نالايق بايد بركنار بشه از باشگاه خبرنگاران در خواست مي كنم درباره ي خشم ملت ايران از وزير نالايق حتما پيش مسئولين گله كنند خوب خود كاركنان اين باشگاه هم جزو مردم حساب ميشه مگه نه خواهش ميكنم پخش كننين اين جمله رو خواهشا از خريد خودروي صفر خوداري كنيد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آقا نمی خریم زور که نیست !!!!!. مال بد بیخ ریش صاحبش....
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ما مدیران و مسئولین نالایق و بیکفایت نمیخوایم ما مگه نخبه و مخترع کم داریم که خودروی بی کیفیت سوار بشیم ما ملت ایران استقامت خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دم نویسنده گرم. امیدوارم این حرکت شروعی برای تحول صنعتی وطن از جان عزیزترمون بشه یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
چون مردم از جونشون سیرنشدن ونمی خوان پولهای حاصل زحمتشون رو خرج این ماشینای نازک نارنجی سایپا بکنن
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۶:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
هیچ کس دوست ندارد آنچه مهر "ساخت ایران" می خورد، آنقدر بی کیفیت باشد که نتواند بدان افتخار کند.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۶:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ای اقا ما اگه بخواهیم هم نمیتونیم بخریم. اخه من کارمند با سه سر عایله میدونین چند سال باید قرون قرون پس انداز کنم تا حداقل بیست میلیون پول بدم یه ماشین بخرم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مدیر عامل ایران خودرو هم خواسته که مثلا از مردم دلجویی کنه. گفته هر کی از اسفند ماشین صفر بخره تا ده هزار کیلومتر لازم نیست به نمایندگی بیاد!
Iran (Islamic Republic of)
احسان از خرم آباد لرستان
۱۶:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
عصر ایران متشکریم . پاسخ شما نشان دهنده این بود که واقعا رسانه ای مردمی هستید و از اینکه اینچنین دقیق و بی پروا حرف دل مردم را بیان نمودید از شما دلسوزان این مرز و بوم تشکر می کنم . تا روزیکه قیمت و کیفیت خودرو در ایران مانند تمام دنیا نشود خرید خودروی صفر ممنوع . به حول و قوه الهی ......
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۶:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دمت گرم با اون جوابت.خرید خودرو صفر داخلی ممنوععععععععععععععععععععععععععععععع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با هزار بدبختی یه پولی جمع کرده بودم تا باهاش یه ماشین بخرم ولی خدا شاهده تا ارزون نشه و تکلیف کیفیتش معلوم نشه اگه سوار الاق بشه هرگز ازین مرگ نزدیک کنای ده لا قیمت تولید داخل نخاهممممممم خرید. برگریدن تا بگردیم.مردم شمارو به خدا.به پیر به پیغمبر به هرکه که قبولش دارید و میپرستید نخرید.
-
مهدی
۱۵:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
بله یعنی هرکس جنس آشغال شما رو نخره انگله؟؟؟؟؟؟؟

خیلی خیلی پررو شدید خودرویی ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مقاومت....مقاومت...مقاومت
استقامت کنید
Iran (Islamic Republic of)
عضو ارشد کمپیین
۱۵:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
قسمتی از اساسنامه کمپین :
خودرو در ایران باید پایین تر از قیمت صادراتی اش فروخته شود ولا غیر
در صورت عدم رعایت حقوق و مطالبات مردم این صنعت تحریم و تا اطلاع ثانوی خرید خودرو صفر (داخلی) ممنوع می باشد
خودرو ساز باید به صنعت و جایگاه واقعی خودرو سازیش برسد نه به صنعت مونتاژکاری بپردازد که در شان و منزلت مردم ایران نباشد

این صنعت باید طراحی و ابتکار داشته باشد و از سیاست کپی برداری و مونتاژ کاری دست بکشد

خودرو ساز برای تامین قطعات خود باید از شرکت های معتبر و با کیفیت وگارانتی بالا قطعات تهیه کند نه شرکت های چینی و همرده آن

به این اصل توجه داشته باشد همیشه حق با مشتریست
و...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
کدام نماینده -نماینده ای که فقط فکرجیب خودش است چکاربه مردم دارد مردم پس چه رایی درآینده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
جواب دندان شکن باشد به وقتش در انتخابات های آتــــــــــــــــــــــی جواب آقای وزیر و این دولت بی کفایت را خواهیم داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نخریددددددددددد لطفاااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
انشالله بعد از ورشکست کردن دو خودرو ساز وزیر بی ادب هم استیضاح می شود
اندکی صبر سحر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نمی خریم
-
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مردم مقاومت کنید ولگن نخرید . دارن ورشکسته می شن
Iran (Islamic Republic of)
drramin
۱۵:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام علیکم این دولت های ما که بر سر کار می آیند مشکل بزرگی که دارند استفاده از افراد پیر وسالخورده در امر مهم وزارت کشوره،این آقای وزیر صنعت وخیلی دوستانشون با ارفاق خداوند وتشویقی حضرت عزرائیل نهایت10 سال زنده می مونن معلومه که بی خیال از کنار این موضوع ها وگرونی رد میشن، باید از نیروی جوان ومیانسال در این چنین امور استفاده کرد تا نشاط کار داشته باشند به خدا دل امام زمان پر است از امثال این آقایون که در مملکت اسلامی هستند.برادری که نظر رو باید تایید کنی لطفا تایید کن تا شاید به گوش مسئولی برسه واگه هم نرسید به زودی با عنایت خداوند به پیشرفت با کمک نسل جوان خواهیم رسید چه این ها بخواهند یا نخواهند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام اقا یا خانمی که متن مردم رو کنترل میکنی بعد اجازه انتشار میدی .چند روز پیش متن کاملا محترمانه منو سانسور کردید.اما حالا اگر در متون بالا دقت کنید الفاظی مانند حرامزاده و غیره موجود است.ممکمنه بگید مشکل کجاست؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
کاربر گرامی با عرض پوزش به دلیل حجم زیاد کامنت ها گاها بعضی نظرات به اشتباه سانسور و بعضی هم منتشر میشوند.
تا حد امکان سعی در تصحیح داریم اما به دلیل دستی بودن امورات با سرعت کمی این روند در حال پیگیری است.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نمیخریم
تمام.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۴:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
انشالله بعد از ورشکست کردن دو خودرو ساز وزیر بی ادب هم استیضاح می شود
اندکی صبر سحر نزدیک است
Saudi Arabia
یک بیکار
۱۴:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دوستان همه ی این واکنش ها نشان دهندهی درماندگی شان است.....یقین دارم نخریدن خودرو درست ترین کار است ...از این به بعد محکمتر ادامه میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اگرافرادشایسته وکاربلدی مدیریت این خودروسازی راداشته باشندحتما خودروهای باکیفیتی برای مردم تولیدمی کنندولی رانت ورانت بازی ومدیریت نالایق باعث شده خودروی بی کیفیتی به مردم داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خوشم میاد از نماینده های مجلس که اصلا صدای مردم به گوش مبارکشان نمی رسد. انگار نه انگار. شاید هم از این کمپین ها ضرر می کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۴:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
بابا زور ما به این خودرو سازا نمیرسه فردا بنز با موتور پیکان تولید میکنند
Iran (Islamic Republic of)
صفی آبادی
۱۴:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درشگفتم ازاینکه کوچکترین وکم ارزشترین خبردردوردست ترین نقاط ایران رسانه ای میشودامادررسانه هاهیچ خبری ازاین کمپینگ اطلاع رسانی نمیشود.گویی آنهاتمایلی به شنیدن سخنان ملت راندارندودوست دارندخودروهمچنان باقیمتهای بالابفروش برسد.
Iran (Islamic Republic of)
فتانه
۱۴:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آهاي ملت ما خودرو سمند ef7با موتور ملي خريديم كيلومتر 500 نمايندگيه تا حالا 4تا گيربكس عوض كرديم اونم با پارتي بازي زير بار تعويض نميرفتن ولي بز درست نشد ميگن همينه كه هست تورو خدا نخريد خودرو صفر .......اييييييييييييييييييييي هووووووووووووااااااااااارررررررررررررررر خريد خودرو صفر مممممممممممممممممممممممممننننننننننننوووووووععععععععععع
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آقایون یه لحظه توجه کنید ...
کنترل تناسب جمعیت ایران بعهده ایران خودرو وسایپاس...
اگه اینا نباشن تراز بین زاد وولد و مرگ ومیر از بین میره ...
انقد قدرنشناس نباشین...
یهومیبینین جمعیت شد 100 میلیون نفر ها ...
از ماگفتن بود...
Armenia
صنعتگر
۱۴:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
برای همین در دولت قبلی برای افزایش جمعیت برنامه مالی گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۸:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
کاملا درسته
ایران خودرو و سایپا نبود جمعیت ایران الان بالای 150 میلیون نفربود!
سالی 26 هزار کشته کم نیست
آقاجان بیا پایین از خودرو ملی
Iran (Islamic Republic of)
mahdy
۱۳:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام خدمت مردم غیور ایران
انشاءالله این حرکت مردمی زمینه ای بشود برای اصلاح اقتصاد بیمار کشورمان وقطع دست مفسدان اقتصادی
ما هم هستیم تا آخر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مقصر اصلی دولته که همیشه حامی خودروسازان بوده وگرنه باید تعرفه ها را بر میداشت .
Iran (Islamic Republic of)
mahdy
۱۳:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام خدمت مردم غیور ایران
انشاءالله این حرکت مردمی زمینه ای بشود برای اصلاح اقتصاد بیمار کشورمان وقطع دست مفسدان اقتصادی
ما هم هستیم تا آخر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
فرض کنیم این کمپین موفق شود و خودروسازی کشور پنج میلیون قیمت را پایین بیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟آیا مردم خودرو میخرند یا دلال ها؟آیا پس از کاهش قیمت و تعادل بازار قیمت افزایش می یابد؟آیا کمپین تا سقوط بیشتر مقاومت میکند؟برای تبعات و عکس العمل بعدی چه برنامه ریزی شده است؟هوشمندانه عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
فرض کنیم این کمپین موفق شود و خودروسازی کشور پنج میلیون قیمت را پایین بیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟آیا مردم خودرو میخرند یا دلال ها؟آیا پس از کاهش قیمت و تعادل بازار قیمت افزایش می یابد؟آیا کمپین تا سقوط بیشتر مقاومت میکند؟برای تبعات و عکس العمل بعدی چه برنامه ریزی شده است؟هوشمندانه عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام متاسفانه این آقایان مسئول یا واقعا نمی فهمند یا خودشون رو به نفهمی می زنند و بی احترامی به مردم می کنند.
بابا این همه می خورین بستتون نیست دیگه چی می خواین که همیشه یه چیز رو بهانه می کنین که فقط سودش به نفع شما باشه.
واقعا این صحبتهای وزیر صنعت در حد یک وزیر نبود. بنده واقعا متاسفم برای این آقای وزیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
چرا اینها به مردم توهین می کنند کسی کاری به کارشان نداره؟؟؟؟؟ از جون مردم چی میخوان؟؟/ مردم دوس ندارن خودرو بی کیفیت نمیخرن تابوت مرگ نمیخوان . نمیخوان بچه هاشون یتیم شن نمیخوان خانواده هاشون داغدار شن. اینو با چه زبونی باید به اینها گفت؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دوست داریم نخریم کی رو باید ببینیم...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
چرا اینها به مردم توهین می کنند کسی کاری به کارشان نداره؟؟؟؟؟ از جون مردم چی میخوان؟؟/ مردم دوس ندارن خودرو بی کیفیت نمیخرن تابوت مرگ نمیخوان . نمیخوان بچه هاشون یتیم شن نمیخوان خانواده هاشون داغدار شن. اینو با چه زبونی باید به اینها (سرمایه داران بی درد) گفت؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خدایا کیا دارن چرخ صنعت و میچرخونن.چقدر واضح و روشن توهین میکنن و کسی هم جوابگو نیست
United States of America
مرتضی
۱۳:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اون ادبیاتی که بعضی ها به مردم نسبت می دن بیشتر بدرد خودشون می خوره که فکر می کنن مردم در خوابند . زکی به حال خودتان..... شوهرخاله من مدیر داخلیه یکی از مراکز بزرگ تولیدقطعه وابسته به ایرانخودرو هستش و تعریف می کرد ما با چند تن از مهندسان چینی داخل اتاق برای قطعات خودرو جلسه داشتیم ، اونوقت تو بلندگو برا مهمونای دیگه که خبرنگار و تولید کننده بودن اعلام می کرد قطعه صددرصد ایرانی . در صورتی که اون قطعه رو همون مهندسای چینی به سفارش ما ساخته بودن .
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به نظرم مردم فهیم ایران برای قیمت دلار هم به همین شکل باید عمل کنند و قیمت واقعی 1100 تومان را فقط قبول داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۳:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با تشکر از همه دوستان
خودروسازان که با خودروی بی کیفیت جان و مال مردم رو به بازی گرفتن همون کسایی هستن که با انحصار واردات خودروی خارجی از اون ور هم جیب مردم رو خالی می کنن
پس لطفا با نخریدن خودروی صفر چه داخلی و چه خارجی مردم شریف چوب دو سر تو پاچه خودروسازان کنن
از خودروساز و وزیری که خودش ماشین خارجی سوار میشه جز انگل خواندن مردم توقعی نمیشه داشت
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۳:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مثل اینکه کمپین خودرو صفر ممنوع اقایون رو کاملا شاکی کرده . ما کوتاه نمیایم تا قیمت ها به حالت عادی و شرعی برگرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مطلب بسیار زیبا و متقن بود متشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
شما که اینقدر ادعای بیکار شدن کرگران را دارید نه سود جیب خودتان! پس شرکتها را به خودرو سازان بزرگ خارجی واگذار کنید که نه کارگری بیکار بشه!!مردم هم بتونند ماشین خوب سوار بشن .که عمرا این کار را بکنیدارید .
Iran (Islamic Republic of)
بهاری
۱۳:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
حالا که مردم حقشونو می خوان شدن انگل و زدانقلاب ؟؟؟
Australia
یا علی
۱۳:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
گوئی این تصمیم مردم برای آنها خیلی گرون تمام می شود که اینچنین به دست وپا افتاده اند و در خبر فوری آمده است که در جلسه غیر علنی وزیر با خودروسازها آمده که حسابی به هم توپیده اند همدیگر را مقصر خوانده اند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
باعرض سلام و تشکر از زحمات خالصانه شما دوستان خواهشمندم علاوه بر کیفیت و قیمت ---لوکس بودن به روز بودن -آپدیت بودن و تنوع محصولات را هم ذکر کنید یعنی ما از چینی ها هم کمتریم که انواع و اقسام شاسی بلند تولید می کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی روشنگر
۱۲:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اگر هر کارگر 30 سال کار کنه و تعداد کارگرای این دو شرکت 10 هزار نفر ثابت باشه و هر سال متوسط 10 هزار هموطن تو جاده های ایران کشته بشه تعداد کشته ها طی 30 سال میشود 3000 هزار نفر. دقت کنید 300000 نفر هموطن عزیز یعنی بیشتر از تلفات بمبهای اتمی که در ژاپن انداخته شد و چند برابر کشته های خونبارترین جنگ تاریخ جنگ جهانی دوم.
حالا مسئولین و مردم محترم مقایسه بفرمایند آیا حمایت از خودروسازها با این همه تلفات جانی که هر کدامشان از بهترین مردم دنیا هستند پایمال کردن حق و انصاف و جان و مال مردم و پایمال کردن خون شهدا نیست؟ خدا میداند چه تعداد از کشته ها دکتر مهندس یا شاغل جوانی است که کشور برای هر کدام سرمایه گزافی هزینه کرده است؟ آیا از نظر اقتصادی قابل قبول است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ظاهرا" فداکاریهای این ملت در این همه سال فراموش شده و به جای تکریم آنها ، توهین می شود و متاسفانه نه از نمایندگان منتخب مردم در مجلس واکنشی هست ونه از مسئولان بالاتر و ... ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر و معاون دلبندش چرا خودرو داخلی نمیخرن تا به اون 10هزار نفر کمک کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امير رضا
۱۲:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اولا از پاسخ مناسب عصر ايران خيلي تشكر ميكنم ثانيا باتوجه به اظهار نظر آقاي وزير صنعت و معدن، و اطرافيانش، بر كسي پوشيده نيست كه اينها افراد فرصت طلب رانتخوار و خيانتكاري هستند كه با بازي با كلمات و متهم كردن مردم غيور ايران، فقط و فقط نگران منافع شخصي خودشون هستند. اميدوارم نمايندگان مجلس سكوتشون رو كنار بگذارند و كمي هم به فكر حمايت از حقوق حقه مردم باشند و با استيضاح وزير نالايق، پاسخ مناسبي به اين افراد وطن فروش بدهند. انشااله
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام خودرو به اینا که نمیگن حیف گاری
Iran (Islamic Republic of)
شهبازی از اصفهان
۱۲:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
فقط یک کلام : خودرو صفر بی کیفیت و گران نمی خریم
-
علیرضا
۱۲:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
واقعا با پاسخی که به این یاوه گوئیها و توهینها داده شده موافقم. دستتون درد نکنه. یادمون باشه همین هایی که امروز میگن گرانی خودرو حاصل تورم داخلی هست تا چند وقت پیش میگفتن به دلیل تحریم هاست!! بنظر من که اینا مردم را به سخره و بازی گرفتن. خدا وکیلی همه از کمپین نخریدن خودرو صفر حمایت کنیم تا اوضاع دست بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به جای این حرف ها، چشم اندازی درنظر گرفته بشه و نظارتی بعد از آن تا پیشرفت کار خودروسازی زیر ذره بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۲:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خـــــــــــــــــــــــــــــــــرید خودر ممــــــــــــــــــــــــــنوع تا نابودی دو زالو خودرو سازی ...
دیگه گذشته اون زمان که مردم بی تفاوت باشن ..

مردم ایستادگی کنید حتی اگه مجبور باشیم با الاغ سفر کنیم.
Seychelles
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
یک چیزی هم من میگم شما بگید درست یا نادرست .جوونایی که تونستن از زیر سنگ سانتریفیوژ هسته ای درست کنند و الان نسل هشتم آن را در دست طراحی دارند آیا تکنولوزی خودرو این قدر پیچیده است که نمی توان آن را مهندسی معکوس کرد و ماشین با کیفیت ساخت و تحویل مردم داد .مدیریت را بدهید دست جوانان با انگیزه ببینید می تونند خودروسازی را متحول بکنند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
عدم حمایت از تولید چین
۱۲:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با خریدن خودروهای صفر داخلی به معنی حمایت از تولید چین است بنابراین نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آقايون10 هزار نفر بیکار بشن بهتر از اینه که ما سالانه 26هزار نفر کشته و زخمی و قطع عضو و ... .سرمايه هاي انساني ما داره از دست ميره و نابود ميشه بعد بايد به دنبال اشتغال 10 هزار نفر بود بايد به دنبال سرو سامان دادن به بي خانمان ها ناشي از تصادفات با اين خودرو هاي بنجل باشيم.
Iran (Islamic Republic of)
ياسي
۱۲:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام
كسي فيسبوك اين يارو رو نداره؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
پس تكليف ما بيچاره ها كه ماشين صفر قستي خريديم كه مجبور به خريدنش بوديم چه كنيم
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر پاسخ دهنده.آفرین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام بر همگی :بنده یه پراید مدل 86 دارم ، با 10 تا ازاین ماشینای نوی امروزی عوض نمیکنم .
Iraq
زن ایرانی
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
این کمپین فقط مخصوص خودروی داخلی نیست. ما خودروی صفر خارجی، به خصوص چینی هم نمی خریم. چون قیمت آن ها هم عادلانه نیست و با بازارها جهانی خیلی فرق می کند.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
چرا باشگاه خبرنگاران یک برنامه نمیچینند که مردم حرفشونو از اونجا بزنن و مسئولان هم جوابشونو بدن
Iran (Islamic Republic of)
یک بسیجی
۱۲:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
بیکاری چند نفر بهتر از کشته شدن 26 هزار نفر انسان انقلابی هست که سوار بر خودرو ملی میشوند
آیا آقای وزیر واعضای خانواده ایشان سوار خودرو پراید میشوند ؟!!!!!!
آیا میشود بگوییم که چون سوارنمیشوند پس ایشان خائن و ضد انقلابی هستند؟!!!!!
United States of America
میثم
۱۲:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم که درباره ی بی کیفیت بودن خودرو های ایرانی و تعداد حوادث به همین علت یک مستندی تهییه کنند و ان را پخش کنند . برای یکبار هم که شده شما با ملت ایران باشید خوب خود شما هم مردم این کشورید این حق ما نیست .
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۱۲:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر مردم همیشه درصحنه که این بار هم حماسه افریدند و بر نخریدن خودروهای دله ایران خودرو و سایپا وحدت و اتحاد دارند لعنت بر خائنین و سودجویان پول پرست ایران خودرو و سایپا (اتحادمان را جشن خواهیم گرفت و خوروی بیکیفیت نمیخخخخخخخخخخخخریم)
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آقایون نماینده این حرفها رو نمیشنوید
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۲:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
تاسف می خورم برای این دسته از رانت خواران دولتی خودرو . وقتی منافعشان در خطر می افتد شروع به هرزه گویی می کنند.پاسخ های داده شده بسیار عالی ومحترمانه می باشد جایش بود از کلمات مناسبتر ودر خور این خائنین استفاده می شد.تا زمانی که بازار انحصاری باشد این خودرو سازهای چاق به فکر تحرک نمی افتند
United States of America
مبین
۱۲:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خواهشا از خرید خودرو های ایرانی بطور جدی خوداری فرمایید. خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به قول جناب خان خودروساز!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
چه خودروسازی همه ی مردم بالقوه یک خودرو سازن . تو بازار با 10 میلیون میشه یه پراید جمع کرد ولی بدون سند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
احسسسسسنت نخرید مردم
-
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ممنون از جوابتون
Iran (Islamic Republic of)
خودروی صفر ممنوع
۱۲:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
وزیر صنعت و مشاورش
استعفاء استعفاء
خرید خودروی صفر ممنوع
Germany
mamad
۱۲:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
برایم فرقی نمیکند که جناب وزیر و معاونش چه میگوید
حمایت از تولید داخلی وقتی معنا میگیرد که ماشینی با کیفیت و با قیمت متناسب به مردم بفروشند اون هم نه این ماشین هایی که مربوط به قرن قبل میلادی است مردم تنوع و کیفیت میخوان تا وقتی که این ماشین ها با این کیفیت و قیمت به فروش میرسند مردم نمیخرند این دو شرکت با فروش کالاهایی با کمترین کیفیت و امکانات به مردم ظلم و خیانت کردن و باید تاوان این ظلم و خیانت و جنایتی که علیه مردم ایران کرده اند پس بدهند این کمپین یک تلنگر به تولید ملی است که محصولات خود را متنوع و کیفیت آنها را بالاتر ببرد
Iran (Islamic Republic of)
رسول از کرج
۱۲:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
واقعا دمتون گرم خوب جواب دادین شیر مادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
انتخاب حق هر انسانی :چطور میشه به مردم انقلابی این طور راحت توهین کرد
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ايشان نمي دانند كه توهين به مردم در هيچ شرايطي درست وجايز نيست ادبيات ايشان نشان از فرهنگ وادب ايشان دارد تشبيه مردم به مواردي كه نام بردنشان هم شرم آور است پسنديده ودر شان يك مشاور وزير نبود گرچه خود وزير هم چندي قبل سخن توهين اميزي به مردم داشتند
۱۲