ترفندستان دریچه؛

تماس های دریافتی تان را با ترفندهای اندرویدی رد کنید + آموزش

همراه ما باشید تا طریقه رد تماس را در دستگاه های هوشمند اندرویدی به شما آموزش دهیم.

به گزارش دریچه فناوری  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، رد تماس‌های دریافتی (Reject) می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ گاهی ممکن است بخواهید از شر مزاحمت‌های تلفنی خلاص شوید و گاهی نیز ممکن است برای مدتی محدود که در یک جلسه حضور دارید، قصد رد خودکار تماس‌های دریافتی را داشته باشید.

تماس های دریافتی تان را با ترفندهای اندرویدی رد کنید + آموزش

امروزه دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید با نام‌های تجاری و شخصی‌سازی‌های متفاوت، این قابلیت را بطور مشابه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.حال ما می خواهیم طریقه رد تماس را در دستگاه های هوشمند اندرویدی به شما آموزش دهیم.

رام اصلی اندروید آب‌نبات چوبی
متاسفانه رام اصلی اندروید آب‌نبات چوبی در بسیاری از موارد از این قابلیت بی‌بهره است. البته در مواردی ممکن است این قابلیت به رام شخصی‌سازی شده دستگاه شما اضافه شده باشد. برای استفاده از این قابلیت در نکسوس۵، نکسوس ۶ ، موتوایکس و موتو‌جی ابتدا ‌باید وجود آن را در دستگاه خود بررسی کنید:

۱ـ اپلیکیشن Phone را در دستگاه خود اجرا کرده و روی شماره‌ مخاطب مورد نظر خود فشار دهید.

۲ـ روی منوی جزئیات (بالا سمت راست صفحه) فشار داده و در فهرست به‌ نمایش درآمده گزینه‌هایی همچون Add to blacklist یا Reject call را جستجو کنید.

۳ـ در صورت وجود هر یک از این گزینه‌ها، با فعال‌سازی آنها، مخاطب مورد نظر شما در فهرست رد خودکار تماس‌ها قرار خواهد گرفت.


در صورتیکه این قابلیت در دستگاه شما وجود نداشت، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:


۱ـ ابتدا شماره‌ای را که قصد دارید عملیات رد تماس روی آن صورت گیرد، در فهرست مخاطبان دستگاه ذخیره کنید.

۲ـ از فهرست برنامه‌ها به Phone مراجعه کرده و Contacts را انتخاب کنید.

۳ـ نام مخاطب مورد نظر را فشار داده و روی آیکون مداد برای ویرایش اطلاعات مخاطب فشار دهید.

۴ـ گزینه‌ All calls to voicemail را فعال کنید.

شما می‌توانید از نرم‌افزار Calls Blacklist نیز برای انجام عملیات کمک بگیرید:

https://j.mp/click_blacklist



تماس های دریافتی تان را با ترفندهای اندرویدی رد کنید + آموزش


کهکشانی‌ها

مسدودسازی تماس‌های دریافتی از مخاطبان مورد نظر در کهکشانی‌های مجهز به آب‌نبات چوبی (گلکسی اس۴، اس۵، اس۶ و نوت ۴) ساده است.

۱ـ اپلیکیشن Phone را اجرا کرده و Call Log را فشار دهید.

۲ـ روی شماره مورد نظر فشار داده و از صفحه‌ به‌نمایش درآمده گزینه‌ More را انتخاب کنید. (بالا سمت راست صفحه)

۳ـ گزینه‌ Add to auto reject list را فشار دهید.

چنانچه تمایل دارید علاوه بر مخاطبان انتخاب شده از فهرست مخاطبان، دیگر شماره‌هایی که در فهرست مخاطبان شما وجود ندارند نیز در فهرست رد تماس خودکار قرار گیرند، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

۱ـ اپلیکیشن Phone را اجرا کرده و از بالا سمت راست صفحه روی More فشار دهید.

۲ـ گزینه‌ Settings را فشار داده و پس از ورود به بخش Call rejection روی Auto reject list کلیک کنید و کلید مقابل گزینه‌ Unknown را به حالت فعال تغییر وضعیت دهید.

سری وان‌ام
اچ‌تی‌سی نیز همچون سامسونگ روش بسیار ساده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌منظور رد تماس‌های دریافتی از هر یک از مخاطبان مورد نظر خود در گوشی‌های وان ام۷، وان ام ۸ و وان ام۹ مراحل زیر را دنبال کنید:

تماس های دریافتی تان را با ترفندهای اندرویدی رد کنید + آموزش

۱ـ اپلیکیشن Phone را اجرا کرده و به Call History مراجعه کرده یا با فشار روی آیکون جستجو، شماره‌ مورد نظرتان را جستجو کنید.

۲ـ روی شماره‌ مورد نظر فشار داده و چند لحظه نگه ‌دارید تا منوی گزینه‌های بیشتر نمایش داده شود. سپس از این منو گزینه‌ Block caller را فشار دهید.

۳ـ برای مدیریت شماره‌های موجود در فهرست رد تماس نیز باید پس از اجرای اپلیکیشن Phone روی آیکون منوی اصلی از بالا سمت راست صفحه فشار دهید و گزینه‌ Blocked contacts را انتخاب کنید.

سری z
متاسفانه سری Z اکسپریای سونی نیز همچون رام اصلی آب‌نبات چوبی از قابلیت رد خودکار تماس‌ها پشتیبانی نمی‌کند و برای استفاده از قابلیت مشابه برای اکسپریا z3، z2 وz3 کامپکت ‌باید از روش شرح داده شده در بخش اول استفاده کنید.

تماس های دریافتی تان را با ترفندهای اندرویدی رد کنید + آموزش

اجرای این روش در سری Z اکسپریا به شرح زیر است:

۱ـ از فهرست برنامه‌ها روی Contacts فشار داده و مخاطب مورد نظرتان را از فهرست به‌ نمایش درآمده انتخاب کنید. (چنانچه شماره‌ مورد نظرتان در فهرست مخاطبان وجود ندارد، ابتدا آن را به فهرست مخاطبان خود اضافه کنید)

۲ـ روی آیکون ویرایش مخاطب که به ‌شکل یک چهره همراه با یک مداد کوچک است، فشار داده و در صفحه جدید روی آیکون منو که به ‌شکل سه‌ نقطه‌ عمودی قابل مشاهده است فشار دهید.

۳ـ روی گزینه‌ All calls to voicemail فشار دهید تا علامت چک‌مارک مقابل آن فعال شود.


سری G
- افزودن مخاطبان مورد نظر به فهرست مردودی‌ها در هوشمندهای ال‌جی (G4,G3,G2) مجهز به آب‌نبات چوبی به روش جالبی صورت می‌گیرد.

- همان‌طور که می‌دانید برای رد موقت یک تماس هنگام دریافت تماس، کافی است انگشت خود را از وسط صفحه به سمت آیکون قرمز رنگ رد تماس بکشید.

- حالا چنانچه بخواهید فرد تماس گیرنده در فهرست مردودی‌ها قرار گیرد، کافی است این عملیات را به‌ صورت معکوس انجام دهید. به‌ عبارت دیگر آیکون قرمز رنگ را به وسط صفحه بکشید. با انجام این کار شماره‌ مورد نظر به فهرست مردودی‌ها اضافه شده و همه تماس‌های دریافتی از آنها به‌طور خودکار رد می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: رد تماس ، اندروید ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار